Կրթություն, գիտություն
12:00 18/10/2008
«ԵՐԲ ՎԵՐԱԴԱՐՁԱՆՔ` ՄԱՅՐԻԿՍ ՇԱՏ ԵՐՋԱՆԻԿ ԷՐ, ՈՐՈՎՀԵՏԵՎ ՄԵՆՔ ԹՄՐԱՆՅՈՒԹ ՉԷԻՆՔ ՕԳՏԱԳՈՐԾԵԼ»
Յուրաքանչյուր մայր նշված փաստով ուրախ կլինի: Տվյալ դեպքում խոսքը հայուհու մասին է, իսկ խոստովանությունը` նրա զույգ որդիներինը: Երջանիկ մոր տղաները սովորում են երկրորդ դասարանում, իսկ վերնագրված նախադասությամբ ընդամենը ավարտել են իրենց շարադրությունը` անտառային զբոսանքի մասին:
«Երբ վերադարձանք, մայրիկս շատ երջանիկ էր, որովհետև մենք թմրանյութ չէինք օգտագործել»: Սա տարօրինակ միտք չէ: Տարօրինակ է, որ այն շատ օրինաչափ է: Այս մտքին երեխաները հանգել են` դիտելով «Կլոն» սերիալը: Չպատմեմ, քանի որ մի-երկու դրվագի նկարագրությամբ չենք պրծնի:
Չեմ գովում խորհրդային ժամանակները(այն չսիրողներին չվանելու համար), բայց պիտի ասեմ, որ կրթական համակարգն ու դաստիարակությունը դրված էին նպատակային ռելսերի վրա: Չքննարկենք այժմ, թե ինչպիսին կամ որն էր այդ նպատակը: Տվյալ դեպքում կարևորն այն է, որ դաստիարակչական և կրթական մեթոդները ձգտում էին ուղղորդվել դեպի այդ նպատակները: Իդեալոգիա, որի պրոպագանդան չէր հանգստանում ո°չ դասագրքերում, ո°չ արտադասարանային ժամանցներում ու ընթերցանության հանձնարարականներում, ո°չ էլ իհարկե` հեռուստատեսությամբ: Ինչևէ:
Մի պահ հանգիստ թողնենք նաև այժմյան դասագրքերը, դրանց«տարերային և նպատակավրեպ լինելը, որովհետև կրթադաստիարակչական նպատակը, որին պետք էր հասնել դրանցով, այսպես թե այնպես` դրված չէ (Կարդա` «Վատ ժառանգություն» հոդվածը «Panorama.am» թերթի ռուսալեզու տարբերակի առաջին համարում):
Այս պարագայում արդեն ավելորդ է խոսել անգամ մեթոդական գրականության կամ ձեռնարկների մասին, որովհետև ցույց տալ, թե ինչպես պետք է անել մի «բան», երբ հայտնի չէ, թե «բանն ինչումն» է ` իրոք անհնարին խնդիր է:
Անցնենք դաստիարակության «այլընտրանքային» ձևերի ուսումնասիրմանը: Պայմանականորեն «այլընտրանքային» եմ անվանել այն գործոններն ու սուբյեկտներին, որոնք դուրս լինելով պետական կրթական միասնական ու նպատակաուղղված քաղաքականությունից, այնուամենայնիվ էական և որոշիչ ազդեցություն են ունենում սերունդների և անձերի ձևավորման և հասարակության մեջ նրանց` այս կամ այն կերպ դրսևորման վրա:
ա. ՈՒսուցիչ: Զարմանալ պետք չէ, քանի որ ուսուցիչը, որ չգիտե, թե ում և ինչպես պիտի դաստիարակի, այո` ընդամենը «այլընտրանքային» դաստիարակության աղբյուր է: Չունենալով աչքի առաջ «կերպար», որի նմանը ինքը պետք է կերտի իր աշակերտից և չունենալով ուղեցույցներ, որոնցից օգտվելով ինքը պիտի հասնի իր աշակերտի այդ «կերտվածքին», ուսուցիչը ստիպված է օգտվել իր ձեռքի տակ եղածից. մնում են իր սեփական աշխարհայացքը, իր սեփական մարդկային կերպարը, իր կյանքի փորձն ու օրինակները: Այսպիսով` այժմ յուրաքանչյուր այդպիսի ուսուցիչ ունի մի' ճշմարտություն` իրենը, և մի' կերպար, ում արժե նմանվել ` ինքը: Եվ այս նպատակին են ծառայում ուսուցչի(ների) դաստիարակչական նկրտումները:
Սա դեռ ուսուցիչները. Դասատուներին դասագրքերի հետ` առայժմ հանգիստ կթողնեմ:
բ. Շրջապատը: Այստեղ պետք է պարզապես կարողանալ գոյատևել, որովհետև պատկերացնու±մ եք, թե տարբեր ընտանիքների, տարբեր ուսուցիչների տարբեր հաջողությամբ տված դաստիարակության արդյունքները որքա°ն տարբեր պետք է որ լինեն: Քավ լիցի, չեմ ասում` վատ. ասում եմ` տարբեր: Իհարկե, որքա~ն ավելի ողջունելի են տարբերությունները միօրինակ նույնություններից, սակայն ուրեմն որքա~ն հասունություն և սեփական ջանք (կամ` նպատակաուղղված դաստիարակություն) է պետք, որպեսզի նրանցից յուրաքանչյուրը պատրաստ լինի ընդունելու մյուսի` իրենից տարբեր լինելու ու միաժամանակ նույնպիսի իրավունքների տեր լինելու ճշմարտությունը: Եվ ինչպես ոմանք փորձում են այս տարբերությունների մեջ երևան հանել իրենց յուրահատուկ լինելը և փորձում են ինքնահաստատվել, այնպես էլ շատերը խեղդում են իրենց դրսևորումները, որպեսզի, ինչպես բոլորը, պարզապես աննկատ գոյատևեն... Այժմեական «այլընտրանքային» դաստիարակության էական և ամենաազդեցիկ գործոն, ինչպիսին շրջապատն է, ամենևին էլ նպատակաուղղված չէ անհատի ինքնաարտահայտման և ինքնաարժեվորման դրսևորումները խրախուսելուն. ստացվում է ինչպես պատերազմում` հաղթում է ուժեղագույնը: Մնացածը դառնում են` «ոնց որ բոլորը, մենակ ես չէի, սաղն էլ արեցին, ասեցին...»:
գ. Հեռուստատեսություն: Յուրաքանչյուրը, ով ուժեղագույններից չէ կամ սովոր (դաստիարակված, ինքնադաստիարակված և հմտացած) չէ շրջապատի դժվարությունները հաղթահարելուն, միևնույն ժամանակ կարիք ունի (մարդ է) հասկացված, ընդունված, գնահատված, կարևորված լինելու այն միջավայրում, որում ապրում է, գնում է հեշտ ճանապարհով` դեպի մենություն ու անուրջներ: Եթե այս ճանապարհին սկսի տարբեր գրքեր ուսումնասիրել, էլի լավ է: Սակայն հիմնականում հեշտ ճանապարհ ընտրողները գնում են նաև հեշտագույնով` օրինակ հեռուստատեսություն: Եվ չընտրված ֆիլմերը, սերիալները, գովազդները, հաղորդումները դառնում են այս խմբի ամենաոչպահանջկոտ «այլընտրանքային» դաստիարակները:
Հիմա երբ այդ աչքով նայենք հեռուստատեսությանը, հասկանալի կդառնա, որ դրանից ծնողական սպասելիքները նույնքան պիտի լինեին, որքան և երեխայի դպրոցից, ընկերներից և ցանկալի շրջապատից:
դ. Ընտանիք: Թերևս պետք էր առաջինը անվանել, սակայն այս անգամ այն չվերլուծենք. պարզապես անցկացնենք նախորդ թվարկած դաստիարակչական գործոնները ընտանիքով և կրկին դրանք վերագնահատենք: Եթե դպրոց, ընկեր, շրջապատ ինչոր կերպ, փոխփխելով կամ լրացնելով հնարավոր է դեռ վերահսկել, ապա թերևս քիչ ծնողներ կդիմանան այն լարվածությանը, երբ օրվա ընթացքում վերջապես «թուլանալու» ու հանգստանալու, հեռուստատեսությամբ մի երկու «թեթև» բան նայելու փոխարեն` պետք է նաև հետևեն ու վերլուծեն, թե ինչ է «սովորեցնում» կամ ինչպես է «դաստիարակում» երեխային հեռուստատեսությունը:
Եվ ընդգծենք` ընտանիքի մեծերին բաժին ընկած փորձությունները ամենևին էլ փոքր չեն փոքրերիններից. ընտանիքը, աշխարհ բերած երեխայի ուսուման ու ապագայի պատասխանատվության բեռը, իր աշխատանքը, իր շրջապատը, այսօրվա հացն ու վաղվա ամեն ինչը...: Դեռ ավելացրեք մեծերի` դրանց տված գնահատականը:
Ուրեմն հանգիստ կարող ենք ենթադրել, որ բացի դեպքերից, երբ երեխան բավական ազատ տնօրինում է իր շրջապատը, հեռուստալիքներն ու հետաքրքրությունները իր միայնակության ժամերին, նաև միանգամայն «լեգիտիմ» օգտվում է մեծերի հանգստի իրավունքի` գոնե հեռուստատեսային դրսևորումներից:
Վերադառնանք շարադրությանը: Փաստորեն երկվորյակները ճիշտ էին ընկալել թմրանյութերի` երեխայի կողմից դրանց օգտագործման ահասարսուռ ազդեցությունը ծնողի վրա, արել էին միանգամայն հասուն վերլուծություն և իրատեսական հետևություն. այո, իրենց մայրիկը միանգամայն երջանիկ պիտի դիմավորեր անտառ, թեկուզ և մտքով, գնացած-եկած իր ութամյա տղաներին, որ այսքան փորձություններով անցել, սակայն «թմրանյութ չէին օգտագործել»:
Գոնե:
«Երբ վերադարձանք, մայրիկս շատ երջանիկ էր, որովհետև մենք թմրանյութ չէինք օգտագործել»: Սա տարօրինակ միտք չէ: Տարօրինակ է, որ այն շատ օրինաչափ է: Այս մտքին երեխաները հանգել են` դիտելով «Կլոն» սերիալը: Չպատմեմ, քանի որ մի-երկու դրվագի նկարագրությամբ չենք պրծնի:
Չեմ գովում խորհրդային ժամանակները(այն չսիրողներին չվանելու համար), բայց պիտի ասեմ, որ կրթական համակարգն ու դաստիարակությունը դրված էին նպատակային ռելսերի վրա: Չքննարկենք այժմ, թե ինչպիսին կամ որն էր այդ նպատակը: Տվյալ դեպքում կարևորն այն է, որ դաստիարակչական և կրթական մեթոդները ձգտում էին ուղղորդվել դեպի այդ նպատակները: Իդեալոգիա, որի պրոպագանդան չէր հանգստանում ո°չ դասագրքերում, ո°չ արտադասարանային ժամանցներում ու ընթերցանության հանձնարարականներում, ո°չ էլ իհարկե` հեռուստատեսությամբ: Ինչևէ:
Մի պահ հանգիստ թողնենք նաև այժմյան դասագրքերը, դրանց«տարերային և նպատակավրեպ լինելը, որովհետև կրթադաստիարակչական նպատակը, որին պետք էր հասնել դրանցով, այսպես թե այնպես` դրված չէ (Կարդա` «Վատ ժառանգություն» հոդվածը «Panorama.am» թերթի ռուսալեզու տարբերակի առաջին համարում):
Այս պարագայում արդեն ավելորդ է խոսել անգամ մեթոդական գրականության կամ ձեռնարկների մասին, որովհետև ցույց տալ, թե ինչպես պետք է անել մի «բան», երբ հայտնի չէ, թե «բանն ինչումն» է ` իրոք անհնարին խնդիր է:
Անցնենք դաստիարակության «այլընտրանքային» ձևերի ուսումնասիրմանը: Պայմանականորեն «այլընտրանքային» եմ անվանել այն գործոններն ու սուբյեկտներին, որոնք դուրս լինելով պետական կրթական միասնական ու նպատակաուղղված քաղաքականությունից, այնուամենայնիվ էական և որոշիչ ազդեցություն են ունենում սերունդների և անձերի ձևավորման և հասարակության մեջ նրանց` այս կամ այն կերպ դրսևորման վրա:
ա. ՈՒսուցիչ: Զարմանալ պետք չէ, քանի որ ուսուցիչը, որ չգիտե, թե ում և ինչպես պիտի դաստիարակի, այո` ընդամենը «այլընտրանքային» դաստիարակության աղբյուր է: Չունենալով աչքի առաջ «կերպար», որի նմանը ինքը պետք է կերտի իր աշակերտից և չունենալով ուղեցույցներ, որոնցից օգտվելով ինքը պիտի հասնի իր աշակերտի այդ «կերտվածքին», ուսուցիչը ստիպված է օգտվել իր ձեռքի տակ եղածից. մնում են իր սեփական աշխարհայացքը, իր սեփական մարդկային կերպարը, իր կյանքի փորձն ու օրինակները: Այսպիսով` այժմ յուրաքանչյուր այդպիսի ուսուցիչ ունի մի' ճշմարտություն` իրենը, և մի' կերպար, ում արժե նմանվել ` ինքը: Եվ այս նպատակին են ծառայում ուսուցչի(ների) դաստիարակչական նկրտումները:
Սա դեռ ուսուցիչները. Դասատուներին դասագրքերի հետ` առայժմ հանգիստ կթողնեմ:
բ. Շրջապատը: Այստեղ պետք է պարզապես կարողանալ գոյատևել, որովհետև պատկերացնու±մ եք, թե տարբեր ընտանիքների, տարբեր ուսուցիչների տարբեր հաջողությամբ տված դաստիարակության արդյունքները որքա°ն տարբեր պետք է որ լինեն: Քավ լիցի, չեմ ասում` վատ. ասում եմ` տարբեր: Իհարկե, որքա~ն ավելի ողջունելի են տարբերությունները միօրինակ նույնություններից, սակայն ուրեմն որքա~ն հասունություն և սեփական ջանք (կամ` նպատակաուղղված դաստիարակություն) է պետք, որպեսզի նրանցից յուրաքանչյուրը պատրաստ լինի ընդունելու մյուսի` իրենից տարբեր լինելու ու միաժամանակ նույնպիսի իրավունքների տեր լինելու ճշմարտությունը: Եվ ինչպես ոմանք փորձում են այս տարբերությունների մեջ երևան հանել իրենց յուրահատուկ լինելը և փորձում են ինքնահաստատվել, այնպես էլ շատերը խեղդում են իրենց դրսևորումները, որպեսզի, ինչպես բոլորը, պարզապես աննկատ գոյատևեն... Այժմեական «այլընտրանքային» դաստիարակության էական և ամենաազդեցիկ գործոն, ինչպիսին շրջապատն է, ամենևին էլ նպատակաուղղված չէ անհատի ինքնաարտահայտման և ինքնաարժեվորման դրսևորումները խրախուսելուն. ստացվում է ինչպես պատերազմում` հաղթում է ուժեղագույնը: Մնացածը դառնում են` «ոնց որ բոլորը, մենակ ես չէի, սաղն էլ արեցին, ասեցին...»:
գ. Հեռուստատեսություն: Յուրաքանչյուրը, ով ուժեղագույններից չէ կամ սովոր (դաստիարակված, ինքնադաստիարակված և հմտացած) չէ շրջապատի դժվարությունները հաղթահարելուն, միևնույն ժամանակ կարիք ունի (մարդ է) հասկացված, ընդունված, գնահատված, կարևորված լինելու այն միջավայրում, որում ապրում է, գնում է հեշտ ճանապարհով` դեպի մենություն ու անուրջներ: Եթե այս ճանապարհին սկսի տարբեր գրքեր ուսումնասիրել, էլի լավ է: Սակայն հիմնականում հեշտ ճանապարհ ընտրողները գնում են նաև հեշտագույնով` օրինակ հեռուստատեսություն: Եվ չընտրված ֆիլմերը, սերիալները, գովազդները, հաղորդումները դառնում են այս խմբի ամենաոչպահանջկոտ «այլընտրանքային» դաստիարակները:
Հիմա երբ այդ աչքով նայենք հեռուստատեսությանը, հասկանալի կդառնա, որ դրանից ծնողական սպասելիքները նույնքան պիտի լինեին, որքան և երեխայի դպրոցից, ընկերներից և ցանկալի շրջապատից:
դ. Ընտանիք: Թերևս պետք էր առաջինը անվանել, սակայն այս անգամ այն չվերլուծենք. պարզապես անցկացնենք նախորդ թվարկած դաստիարակչական գործոնները ընտանիքով և կրկին դրանք վերագնահատենք: Եթե դպրոց, ընկեր, շրջապատ ինչոր կերպ, փոխփխելով կամ լրացնելով հնարավոր է դեռ վերահսկել, ապա թերևս քիչ ծնողներ կդիմանան այն լարվածությանը, երբ օրվա ընթացքում վերջապես «թուլանալու» ու հանգստանալու, հեռուստատեսությամբ մի երկու «թեթև» բան նայելու փոխարեն` պետք է նաև հետևեն ու վերլուծեն, թե ինչ է «սովորեցնում» կամ ինչպես է «դաստիարակում» երեխային հեռուստատեսությունը:
Եվ ընդգծենք` ընտանիքի մեծերին բաժին ընկած փորձությունները ամենևին էլ փոքր չեն փոքրերիններից. ընտանիքը, աշխարհ բերած երեխայի ուսուման ու ապագայի պատասխանատվության բեռը, իր աշխատանքը, իր շրջապատը, այսօրվա հացն ու վաղվա ամեն ինչը...: Դեռ ավելացրեք մեծերի` դրանց տված գնահատականը:
Ուրեմն հանգիստ կարող ենք ենթադրել, որ բացի դեպքերից, երբ երեխան բավական ազատ տնօրինում է իր շրջապատը, հեռուստալիքներն ու հետաքրքրությունները իր միայնակության ժամերին, նաև միանգամայն «լեգիտիմ» օգտվում է մեծերի հանգստի իրավունքի` գոնե հեռուստատեսային դրսևորումներից:
Վերադառնանք շարադրությանը: Փաստորեն երկվորյակները ճիշտ էին ընկալել թմրանյութերի` երեխայի կողմից դրանց օգտագործման ահասարսուռ ազդեցությունը ծնողի վրա, արել էին միանգամայն հասուն վերլուծություն և իրատեսական հետևություն. այո, իրենց մայրիկը միանգամայն երջանիկ պիտի դիմավորեր անտառ, թեկուզ և մտքով, գնացած-եկած իր ութամյա տղաներին, որ այսքան փորձություններով անցել, սակայն «թմրանյութ չէին օգտագործել»:
Գոնե:
Տեքստում սխալ կամ վրիպակ նկատելու դեպքում, ուղարկեք խմբագրին հաղորդագրություն` նշելով տվյալ սխալը, այնուհետև սեղմելով Ctrl-Enter:
Լրահոս
22:59
Երևանի և Հռոմի միջև այսօր ստորագրվեց «Բարեկամության և համագործակցության» համաձայնագիրը.Ավինյան
Երևանի քաղաքապետ Տիգրան Ավինյանը գրում է.
«Սիրելի երևանցիներ,
Երևանի և Հռոմի միջև այսօր ստորագրվեց «Բարեկամության և...
Աղբյուր` Panorama.am
22:46
Երևան-Գյումրի ավտոճանապարհին 3 ավտոմեքենայի բախման հետևանքով վիրավորների թվում կա նաև ծանր վիճակում գտնվող
ՆԳՆ Փրկարար ծառայությունից հայտնում են.
«Սեպտեմբերի 30-ին, ժամը 18:14-ին Արագածոտնի մարզային փրկարարական վարչության ճգնաժամային...
Աղբյուր` Panorama.am
22:31
Նիկոլ Փաշինյանը միտումնավոր այնպես է անում, որ Հայաստանը երբեք ի վիճակի չլինի ինքնապաշտպանվել. Վահագն Մխոյան
Բլոգեր Վահագն Մխոյանը, որ հաճախ անդրադառնում է անվտանգության ու քաղաքական հարցերի, գրում է.
«Դուք կարող եք դա կոնսպիրոլոգիա համարել,...
Աղբյուր` Panorama.am
22:17
Հայաստանը գոհ է Թուրքիայի հետ հարաբերությունների կարգավորման դրական դինամիկայից. Վահան Կոստանյան
Հայաստանը գոհ է Թուրքիայի հետ հարաբերությունների կարգավորման գործընթացում դրական դինամիկայից և պատրաստ է հարաբերությունների լիակատար...
Աղբյուր` Panorama.am
22:08
Իրանում Մոսադի գործակալը ղեկավարել է Իսրայելի դեմ աշխատող վարչությունը
Իրանում մի քանի տարի առաջ ստեղծված հակաիսրայելական վարչության ղեկավարը պարզվեց, որ հրեական պետության հետախուզական ծառայության՝ Մոսադի գործակալն...
Աղբյուր` Panorama.am
21:41
ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանը այցելել է Մասիս բլուր
ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանատնից հայտնում են.
«Լսե՞լ եք օրերս Մասիս բլուր բնակատեղում Կալիֆորնիայի համալսարանի (UCLA) և ՀՀ ԳԱԱ Հնագիտության և...
Աղբյուր` Panorama.am
21:25
Հայաստանում են Բելառուսի,Ղազախստանի և Ռուսաստանի վարչապետերը
Փոխվարչապետ Մհեր Գրիգորյանը «Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանում դիմավորել է Երևանում կայանալիք Եվրասիական միջկառավարական խորհրդի...
Աղբյուր` Panorama.am
21:20
Ֆրանսիան Իսրայելի հարվածների պատճառով կավելացնի լիբանանյան բանակին տրվող աջակցությունը
Իսրայելական հարվածների ֆոնին Ֆրանսիան կամրապնդի լիբանանյան բանակին աջակցությունը, ինչպես նաև 10 միլիոն եվրո մարդասիրական օգնություն կհատկացնի...
Աղբյուր` Panorama.am
20:45
Բրազիլական լճի հանկարծակի կանաչացման պատճառի մասին խոսել են գիտնականները
Գիտնականները բացատրում են բրազիլական լճի հանկարծակի կանաչացման պատճառը:
Gismeteo-ի փոխանցմամբ՝ Սան Պաուլո (Բրազիլիա) ճանապարհորդները ապշել...
Աղբյուր` Panorama.am
20:19
Հայ շախմատիստների դիրքերը ՖԻԴԵ-ի թարմացված աղյուսակում
Շախմատի միջազգային ֆեդերացիան՝ ՖԻԴԵ-ն, հրապարակել է դասակարգման հերթական աղյուսակը:
«Արմսպորտ»-ի փոխանցմամբ՝ տղամարդկանց ցանկում...
Աղբյուր` Panorama.am
20:00
Սահմանադրական դատարանը «պայթեցրեց ականը»՝ ՀՀ-ն հրաժարվում է Արցախյան հարցից․ Գոհար Մելոյան
Սահմանադրական իրավունքի մասնագետ Գոհար Մելոյանը գրում է․
«Օրինաչափություն է դարձել լուրջ օրակարգային կեղծիքները քողարկել հանրային դաշտ...
Աղբյուր` Panorama.am
19:48
ՌԴ վարչապետ Միխայիլ Միշուստինն աշխատանքային այցով ժամանել է Երևան
ՌԴ վարչապետ Միխայիլ Միշուստինը աշխատանքային այցով ժամանել է Երևան։ Այդ մասին հայտնում է TACC գործակալությունը։
Միշուստինը վաղը՝ հոկտեմբերի...
Աղբյուր` Panorama.am
19:42
Հայաստանն Ադրբեջանին է փոխանցել խաղաղության պայմանագրի 10-րդ փաթեթը․ ԱԽ քարտուղար
Սեպտեմբերի 30-ին ՀՀ ԱԽ քարտուղար Արմեն Գրիգորյանի մասնակցությամբ Բրյուսելում տեղի է ունեցել ՆԱՏՕ-ի անդամ երկրների մշտական ներկայացուցիչների...
Աղբյուր` Panorama.am
19:28
Վեդի համայնքի բնակիչը էլեկտրոնային ձայնարձակիչ սարքի միջոցով ապօրինի որսացել է «լոր» տեսակի թռչուն
ՀՀ բնապահպանության և ընդերքի տեսչական մարմինը տեղեկացնում է․
«Ապօրինի որսի և ձկնորսության դեմ հետևողական պայքարի շրջանակներում ս.թ....
Աղբյուր` Panorama.am
19:13
«Հեզբոլլահ»-ը հրթիռային հարվածներ է հասցրել Իսրայելի հյուսիսում գտնվող բնակավայրերին
Այսօր լիբանանյան «Հեզբոլլահ» շարժման մարտիկները հրթիռային հարվածներ են հասցրել Իսրայելի հյուսիսում գտնվող երեք բնակավայրերի և Սաֆադ...
Աղբյուր` Panorama.am
18:53
Եկեղեցին քաղաքական կուսակցություն չէ և պետք չէ եկեղեցուն քննադատել․ Քաղաքագետ
Քաղաքագետ Ստեփան Դանիելյանը գրում է․
«Եկեղեցին ու քաղաքականությունը 18-րդ դարից տարբեր ճանապարհներով են ընթանում։
Եկեղեցին հիմա...
Աղբյուր` Panorama.am
18:38
Արարատ Միրզոյանը կմասնակցի Վարշավայի անվտանգության ֆորումին
Հոկտեմբերի 1-2-ը ՀՀ ԱԳ նախարար Արարատ Միրզոյանն աշխատանքային այցով կգտնվի Լեհաստանում: ՀՀ ԱԳՆ-ի փոխանցմամբ՝ Արարատ Միրզոյանը կմասնակցի Վարշավայի...
Աղբյուր` Panorama.am
18:26
Երթևեկության կազմակերպման փոփոխություն՝ Իսահակյան փողոցում
Երևանի քաղաքապետարանից հայտնում են․
«Մայրաքաղաքում տրանսպորտային հոսքերի անցանելիությունն ավելացնելու նպատակով ս.թ. հոկտեմբերի 2-ից...
Աղբյուր` Panorama.am
18:13
Լիբանանից հայությանը տարհանելու անհրաժեշտություն չի նկատվում. ՀՀ ԱԳՆ
ՀՀ ԱԳՆ-ի գնահատմամբ՝ Լիբանանից հայությանը տարհանելու անհրաժեշտություն չկա։ «Լիբանանի այն բնակավայրերը, որտեղ հիմնականում բնակվում են...
Աղբյուր` Panorama.am
18:04
Հրդեհ՝ Արմավիրում
Սեպտեմբերի 30-ին, ժամը 15:52-ին Արմավիրի մարզային փրկարարական վարչության ճգնաժամային կառավարման կենտրոն ահազանգ է ստացվել, որ Արմավիր քաղաքի...
Աղբյուր` Panorama.am
18:00
Գիտուժ. Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին օրինագծում անտեսված են Գիտուժի և գիտական համայնքի կարծիքներն ու մտահոգությունները
Սեպտեմբերի 16-ին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունն իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում՝ e-draft.am-ում, հանրային քննարկման է...
Աղբյուր` Panorama.am
17:55
Պուտինը պարգևատրել է ՌԴ-ում Հայաստանի և Ադրբեջանի նախկին դեսպաններին
ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը Բարեկամության շքանշանով պարգևատրել է ՌԴ-ում ՀՀ նախկին դեսպան Վաղարշակ Հարությունյանին՝ երկրների միջև կապերի...
Աղբյուր` Panorama.am
17:49
Երևանում պարեկները մեկ շաբաթում հայտնաբերել են ճանապարհային երթևեկության կանոնների 5991 խախտում
Սեպտեմբերի 23-30-ը մայրաքաղաքում իրականացված ծառայության ընթացքում Երևանի պարեկները հայտնաբերել են ճանապարհային երթևեկության կանոնների 5991...
Աղբյուր` Panorama.am
17:40
Կառուցապատող ընկերության կողմից պետությանը պատճառված վնասից պետական բյուջե է վճարվել 100.000.000 ՀՀ դրամ
Քննչական կոմիտեի տնտեսական հանցագործությունների և մաքսանենգությունների քննության գլխավոր վարչության երկրորդ վարչությունում ՀՀ քրեական օրենսգրքի...
Աղբյուր` Panorama.am
17:34
Մայր Աթոռում տեղի է ունեցել Սրբալույս Մյուռոնի բաշխման արարողությունը
Սեպտեմբերի 30-ին, նախագահությամբ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Երկրորդ Ծայրագույն Պատրիարք և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի, Վեհարանում տեղի է ունեցել նորօրհնյալ...
Աղբյուր` Panorama.am
17:20
Վրաստանի խորհրդարանական ընտրություններին. ո՞ր կուսակցությունների ցուցակներում կան հայեր
Հոկտեմբերի 26-ին Վրաստանում կայանալիք խորհրդարանական ընտրություններին մասնակցող քաղաքական կուսակցությունները սեպտեմբերի 26-ին ներկայացրել են...
Աղբյուր` Panorama.am
17:08
Կոմիտաս պողոտայում ավտոմեքենաների հրկիզման մեղադրանքով կալանավորվել է 23-ամյա երիտասարդ
Սեպտեմբերի 24-ին Երևան քաղաքի բնակչուհին հաղորդում է տվել այն մասին, որ ժամը 01։00-ի սահմաններում տեսել է, որ իր բնակության վայր հանդիսացող...
Աղբյուր` Panorama.am
16:52
Սանահին վանական համալիրի Զաքարյանների դամբարանի նախագծի վերանայման առաջարկը մերժվել է
Կայացել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության գիտամեթոդական խորհրդի 13-րդ նիստը:
ԿԳՄՍ նախարարության հաղորդմամբ,...
Աղբյուր` Panorama.am
16:49
Մինչ իրավապահները տեղից կշարժվեն, չորացած տույաները փոխարինվել են նորերով
Այս տարվա հուլիսին Panorama.am-ն ահազանգել էր, որ Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցու հարևանությամբ նոր հիմնած այգում տնկած տույաների գերակշռող մասը...
Աղբյուր` Panorama.am
16:29
Մեր ժամանակների լավագույն դրամատիկ տենորներից Արսեն Սողոմոնյանը համերգաշարով ցույց կտա, որ արվեստը չունի սահմաններ
Հոկտեմբերի 2-11-ը կկայանա միջազգային մեծ ճանաչում ունեցող, մեր ժամանակների լավագույն դրամատիկ տենորներից մեկի՝ Արսեն Սողոմոնյանի «Ձայնի և...
Աղբյուր` Panorama.am
Տեսանյութեր
16:54 30/09/2024
Լավագույն դրամատիկ տենորներից Արսեն Սողոմոնյանը համերգաշարով ցույց կտա՝ արվեստը չունի սահմաններ
15:56 30/09/2024
Թիվ 157 դպրոցի վեճի հետքերով. Տնօրենը պետք է հեռանա այդ դպրոցից
15:55 30/09/2024
Անամոթ. Ի՞նչ է կատարվում թիվ 157 դպրոցում
11:00 29/09/2024
Մեկնարկել է Էջմիածնի Մայր Տաճարի վերաօծման արարողությունը. ՈւՂԻՂ
20:20 28/09/2024
Ես եկեղեցուն միշտ հարգանքով եմ վերաբերել. Ժաննա Անդրեասյան