Մի քիչ էլ փաստեր ու...ՄԻՊ-ԿԳՆ «կռիվը» պաշտպանը փակված է համարում
Մարդու իրավունքների պաշտպանի գրասենյակը օգոստոսի 29-ին չստանալով ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կողմից խոստացված իրավական փաստարկները՝ ներկայացրել է ամփոփիչ հայտարարություն` ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կողմից անցկացված մրցույթի վերաբերյալ:
ՄԻՊ գրասենյակի տարածած հայտարարության մեջ, մասնավորապես, ասվում է. «Մարդու իրավունքների պաշտպանի առաջարկը՝ կանոնակարգել կրթության և գիտության նախարարության կողմից անցկացվող մրցութային համակարգը, ցավալիորեն վերածվեց անընդունելի բանավեճի, ինչի արդյունքում կարելի է արձանագրել, որ պետական որոշ մարմիններում սեփական սխալներն ու բացթողումները ընդունելու կամքի բացակայությունը բարեփոխումների ամենամեծ խոչընդոտն է:
Ամփոփելով ծավալված անպտուղ բանավեճը՝ ևս մեկ անգամ փաստում ենք, որ ՀՀ Կրթության եւ գիտության նախարարությունը խախտել է մարդու իրավունքը եւ դեռևս ոչինչ չի ձեռնարկել այդ խախտումը վերացնելու ուղղությամբ:
Նման եզրահանգման հիմք են ծառայում հետևյալ անհերքելի փաստերը.
Փաստ 1. 2011թ. ապրիլ-մայիս ամիսներին տեղի է ունեցել 2011-2012 ուսումնական տարվա հանրակրթական դպրոցների 7-9-րդ դասարանների երկրաչափության դասագրքերի մրցույթ:
Փաստ 2. Քաղաքացի Հովհաննես Բարսեղյանը ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպանին ներկայացրած դիմում-բողոքով հայտնել է, որ մրցույթը ընթացել է մրցակիցների միջեւ անհավասար պայմաններում, ինչպես նաեւ ներկայացրել է հիմնավոր պնդումներ՝ մրցույթի ընթացքում տեղի ունեցած շահերի բախման վերաբերյալ:
Փաստ 3. Անձը, լինելով մրցութային հանձնաժողովի անդամ, եղել է շահած գրքի թարգմանչի կողմից նախկինում ներկայացված եւ շահած գրքերի մասնագիտական խմբագիրը: Անթույլատրելի է կոլեգիալ կազմի անդամի առնչությունը որոշումների կայացման գործընթացին, քանի որ նա նախկինում գործել է ի շահ այդ գործընթացի մասնակիցներից որևէ մեկի, կամ առկա են այլ հանգամանքներ, որոնք վկայում են կոլեգիալ կազմի անդամի ուղղակիորեն կամ անուղղակի շահագրգռված լինելու մասին, ինչը կասկած է հարուցում տվյալ գործի առնչությամբ նրա անաչառության նկատմամբ: Այս մասին ուղղակիորեն հղում է պարունակում նաեւ «Վարչարարության հիմունքների և վարչական վարույթի մասին» ՀՀ օրենքը, ինչը վարչական վարույթի իրականացման ընթացքում դիտվում է որպես բացարկի հիմք:
Փաստ 4. Բողոքի քննարկման ընթացքում ՀՀ Կրթության և գիտության նախարարությունն ընդունել է, որ դասագրքերի մրցույթների կազմակերպման և անցկացման իրավական հիմքերը հստակ կանոնակարգված չեն, սահմանված չեն նաեւ հանձանաժողովի անդամներին ներկայացվող պահանջները:
Փաստ 5. «Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն, բացառապես օրենքներով են սահմանվում ֆիզիկական և իրավաբանական անձանց իրավունքներն իրականացնելու և պաշտպանելու պայմանները և կարգը: Մինչդեռ, մրցույթների կազմակերպման եւ անցկացման իրավական մեխանիզմները հստակ ձեւակերպված չեն, ինչպես նաև կանոնակարգված չեն հանձնաժողովի անդամին ներկայացվող պահանջները:
Այսպիսով, մրցույթի կազմակերպումն ու անցկացումը՝ առանց քաղաքացու իրավունքների իրականացման կարգի իրավական կարգավորման, արդեն իսկ խախտում է քաղաքացու իրավունքները:
Թեման համարում ենք սպառված : Դրա մասին խոսվեց շատ ավելին, քան նպատակահարմար էր, հատկապես, եթե նկատի ունենանք, թե որքան շատ եւ տարաբնույթ են մեր քաղաքացիների բողոքները տարբեր բնագավառներից:
Գիտելիքի օրվա նախաշեմին շնորհավորում ենք կրթության և գիտության ոլորտի բոլոր աշխատակիցներին, աշակերտներին և ուսանողներին՝ մաղթելով բարեփոխված և որակյալ կրթություն»:
ԿԳՆ-Մարդու իրավունքների պաշտպան հեռահար «փոխհրաձգությունը» սկսվել էր օգոստոսի 26-ին, երբ Պաշտպանը հաղորդագրության միջոցով հայտարարեց, որ «Կրթության, գիտության նախարարությունը հանրակրթական դպրոցի դասագրքերի մրցույթի ընթացքում խախտել է մաթեմատիկայի դասագրքի հեղինակի իրավունքը, քանի որ մրցույթին ներկայացվել և հաղթող է ճանաչվել մրցութային հանձնաժողովի անդամի գիրքը»: Այնուհետև, պատասխան հայտարարությամբ հանդես եկավ նախարարությունը և, հաղորդագրությունների միջոցով, որոնք համեմված էին փոխադարձ վիրավորական արտահայտություններով, «հակամարտությունը» շարունակվում է մինչ այժմ: