Արտադրված է Հայաստանում` սիրիահայի կողմից. ջինս, ներքնազգեստ և սպորտային հագուստ
Հարութ Փափազյանի «Հայջինս» ապրանքանիշը հայստանյան գնորդին արդեն մոտ ութ ամիս է` հայտնի է: «Մաքս ջինս» ընկերության համահիմնադիրը սիրիայից է, մեկ տարի առաջ ոչ սեփական որոշումով, այլ պատերազմի պարտադրմամբ եկավ Հայաստան:
«Որոշեցինք այստեղ տեղավորվել և ապրել: Եկա կնոջս և նրա ծնողների հետ»,- պատմում է նա:
Հալեպում ընտանիքը 1967 թվականից կտորի արտադրամաս ուներ, նաև վաճառականությամբ էր զբաղվում: Հարութը տները, գործարանն ու խանութները թողնելուց բացի, նաև ծնողներին է Հալեպում թողել:
«Մենք միայն մեզ վերցրեցինք, հասցրեցինք այստեղ: Պատերազմական պայմանների մեջ էինք ապրում: Էլեկտրականությունը և ջուրը հաճախ անջատվում էր: Չկարողացանք նստել և համբերել, որովհետև պիտի աշխատեինք: Մենք սովոր չէինք անգործ նստելուն: Պայմանագիր ունեի կնքած, գնացի Քուվեյթ, այնտեղից էլ, ի վերջո, Երևան եկա»:
Հայաստան գալու և գործ սկսելու ցանկությունը նոր չէր, հայրն էլ էր երազում այդ մասին. «Մեր հայրենիքն է: Դեռ պայմաններին տեղյակ չէինք, բայց ուզում էինք այստեղ գործ անել: Փոխանակ արաբական կամ եվրոպական երկրներում տեղավորվելու, տեղավորվենք մեր հայրենիքում: Այստեղ ծանոթացանք պարոն Սեմի հետ, ով լիբանանահայ է: Իր երազն էլ էր այստեղ գործ դնելն ու մարդկանց համար աշխատատեղեր ստեղծելը: Սկսեցինք զբաղվել բիզնեսով ու հիմնեցինք արտադրամասը, որը հիմա շուկայում արդեն հայտնի դարձած հայկական ջինսերն է տալիս»:
Սեմ Սալիբյանի ու Հարություն Փափազյանի հիմնած ընկերությունում մոտ 21 աշխատող կա, մի մասը սիրիայից եկած հայեր են, մի մասը` տեղացիներ:
«Մենք եթե կարողանանք Հայաստանում վստահությամբ գործ սկսել, իմանալ, որ մեր ներդրած գումարները չեն կորելու, լավ կլինի: Մեր նպատական է` մի վիճակ ստեղծել, որ դրսի հայերը վստահություն ունենան Հայաստանում գումարներ ներդնելու: Շատ հայեր կան, որ գումարներ ունեն, ուզում են ներդնել, բայց վախենում են, որ չի ստացվի: Պիտի այդ ապահովությունը ստեղծվի, իսկ անորոշությունը շատ վատ բան է գործարարի համար: Նաև հարկերի հստակության, կանոնավորության խնդիրը կա: Մեր նպատակն առաջ գնալն է, մենք շատ լավ ապրանք ունենք»,- ասում է գործարար Սեմ Սալիբյանը:
Հարութ Փափազյանն էլ հավելում է, որ առաջին նպատակը հենց աշխարհին ցույց տալն էր, որ Հայաստանում շատ լավ արտադրություն կարող է լինել` մատչելի գներով:
«Շատերն են օգտագործում և գոհ են գնից ու որակից: Լավ անուն ենք արդեն ձեռք բերել, որովհետև ամեն ինչի լավն ենք օգտագործում: Ամանակարևորը հումքն է, բամբակ ենք օգտագործում, որ մարմնին չի վնասում: Ամենալավ մեքենաներով ենք կարում, ամենավատ որակի ապրանքի գներում էլ տեղավորված է մեր ամենալավ ապրանքը: Դա է, որ մեզ թողնում է այս գործի մեջ առաջ գնալ: Խանութներում միջին գինը սկսում է 7000-7500 դրամից: Մեր ջինսերը կարելի է գտնել «Made in Armenia» խանութում: Ունենք նաև «Ստելլա» արդադրանքը` տղամարդու և կանացի ներքնազգեստ, ինչպես նաև սպորտային հագուստ»,- ներկայացնում է նա:
Հարութը հույս է հայտնում, որ կառավարության կողմից ավելի մեծ ուշադրություն լինի հայրենական արտադրանքին, որպեսզի դրսի երկրների հետ մրցակցություն լինի:
Իսկ մրցակից համարում է բոլոր ընկերություններին, ու նշում, որ եթե հումքը տեղական լինի, գործը ավելի հեշտանա, կկարողանան նաև մրցակցել աշխարհի հետ: Այս պահին արտահանում են շատ փոքր ծավալներով:
Հալեպահայ երիտասարդ գործարարը հայրենիքում իրեն ավելի հանգիստ է զգում, բայց ոչ այնքան բիզնեսի տեսանկյունից. «Մեր երազանքն էր, կատարվեց: Բայց բիզնեսի առումով չեմ կարող դեռ ոչինչ ասել: 1967 թվականից մինչև 2012 թվականը այնտեղ գործարան ունեինք, հիմա այստեղ ընդամենը 7-8 ամիս է, որ այս գործով եմ զբաղվում: Փափագս է, որ այստեղ տեղավորվենք, լավ գործ անենք, ապրենք»:
Հալեպում ծնողներն են մնացել ու եղբայրը: Իրավիճակը լավ չէ, բայց քաղաքին կապող շատ բաներ կան, չեն կարողանում թողնել ու գալ. «Հալեպում հայությունն ամենալավ ու հանգիստ ապրող ժողովուրդն էր, մեծ բիզնեսներ ունեին: Շատ վնասներ և կորսուստներ ունեցան: Երևի ճակատագիր էր, ուրիշ բան չեմ կարող ասել: 80 տոկոսը տուժեց հայերի… Հիմա մի քիչ դժվար է վերադարձի մասին մտածելը: Չեն թողնում, որ արաբական երկրներում խաղաղություն լինի: Մենք պիտի փորձենք մեր երկրի մասով մտածել, այստեղ նոր կյանք սկսել ու շարունակել ապրել»:
Սիրիահայերի մասին շարքի նախորդ պատմությունները`
Հալեպահայն անհամբեր սպասում է պատերազմի ավարտին. «Երկրորդ դրախտը Հալեպն է»
Սիրիահայ ընտանիքի որդին Հայաստանում է ծնվել. «Ես հայրենիքս եմ ընտրել»
Երեք ամիս զենքը ձեռքին` ուղիղ պատերազմի աչքերին նայելով. հալեպահայը իր տունն էր պահում
«Ուզում է այնտեղ ոսկի տեղա, հետ չեմ գնա». Հալեպահայ ոսկերիչն Արցախում հող է մշակում
Քեսաբահայի հայացքն անցյալում է, սիրտը՝ անտեր մնացած տանը
Սիրիահայ բժշկի հիվանդանոցը՝ զինյալների բուժարան. Օտար կռիվն ու սեփական կորուստը
Սիրիահայ Պերճի տրեխներով ու յափնջիով Սարոն. «Հայություն կա «Անուշ»-ի մեջ»
Ուրիշի պատերազմը. Հալեպահայ ոսկերչի կիսատ թողած կյանքն ու անորոշ ապագան
Հալեպից Հորդանան, ապա Հայրենիք. Հետևում թողած թագավորական առաջարկների ու կյանքի մասին
Ապրել օտար հողում և Հայաստանը մեջդ ապրեցնել. Սիրիահայ ընտանիքի վերջին հանգրվանը
Սիրիայից Արցախ. Հայ երիտասարդը չավարտված պատերազմում իր գործն է գտել
«Հայրս ու մայրս 1915-ի ջարդն են տեսել, մենք էլ այսօր ավելի ճերմակ ջարդ տեսանք»
Հալեպի հայ հարսների օժիտն ասեղնագործող ու ծաղկող կնոջ մասին
Հալեպում թողած պարտությունն ու Հայաստանում գտած հաղթանակը
Ընդհատվող ժամանակագրություն` Հալեպից Երևան
Հալեպահայ մանկաբույժը՝ հայրենիքի, երեխաների ու խորթ չապրելու մասին
Հալեպի տունը պոկել-բերելու և այդպես էլ օտար մնալու մասին
Շուտ մեծացած մանուկներ, գողացված ուրախություն, ապրելու տենչ, հայ ընտանիքը չի լքում Հալեպը
Աշխարհի որ ծայրն էլ գնաս, հետ ես գալու, որովհետև միշտ կարոտելու ես. Հալեպահայ սրտաբան
Պատերազմը սեփական մաշկի վրա զգացած. Հալեպահայը կամավոր աշխատում է փախստականների համար
Տան կարոտը, հայրենիքը չթողնելը, հայ մնալու պարտքն ու Թումանյանի «Անուշը»… Հալեպահայ օպերային երգչուհին
«Գաբոյիս չեմ կարողանում բերել, երեխաս Հալեպում է». Սիրիահայ ընտանիքի երազանքը
Սիրիահայ. Մեր ինքնությունը այստեղ կպահենք, Հայաստանից դուրս ուր էլ գնանք, պիտի ձուլվենք
Սիրիահայ Ժիրայրն Արցախում է արդեն չորս տարի. Սեղան է նստում յոթ զավակով, մեծ տղան էլ զինվոր է
«Տանս վրա երկու անգամ հրթիռ է ընկել, տունս քանդվել է». Հալեպահայ Սոսին Երևանում սենդվիչ է վաճառում
Հալեպահայ. Խիղճ չունեցող մարդու ձեռքին մնացինք, այդքան գեղեցիկ քաղաքն ինչի՞ են վերածել
Սիրիահայ կին. Իսկ տունը, առօրյան, իմ հիշողություններն ինձ հետ են կանչում Սիրիա
Թեկուզ վաղը պատերազմը դադարի, հետ չեմ գնալու. Արցախում վերաբնակեցված սիրիահայ բժիշկ