Ի՞նչ պետք է փոխվի ներառական կրթության համակարգում
Panorama.am-ը իր հրապարակումներում բազմիցս է անդրադարձել ներառական կրթությանը` ներկայացնելով ներառական կրթություն իրականացնող դպրոցների հագեցվածությունը, հասանելիությունը և այն խնդիրները, որոնք գոյություն ունեն համակարգում: Ուսումնասիրելով այդ ամենը կարելի է հանգել եզրակացության, որ թեև Հայաստանը որդեգրել է համընդհանուր ներառական կրթության քաղաքականությունը, այդուհանդերձ խնդիրները շատ են, իսկ որոշ դեպքերում անգամ ներառական կրթություն իրականացնող դպրոցների ղեկավարությունը մինչև վերջ չի գիտակցում այն կարևոր առաքելությունը, որ ստանձնել է. ստանձնել է ոչ թե հանուն հավելյալ ֆինանսավորման, այլ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների ներկայի և ապագայի համար:
«Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան»-ի 2013թ-ին ներկայացված «ՀՀ-ում ներառական կրթության իրականացման գնահատում» վերլուծության հեղինակները ներկայացնում են մի շարք առաջարկություններ, որոնք կարող են փոխել իրավիճակը դեպի լավը:
Նախ, նշում են հեղինակները, անչափ կարևոր է, որպեսզի Հայաստանում ներառական կրթության կազմակերումը համատեղ ուսուցումից անցում կատարի դեպի բոլորի համար հավասար հնարավորությունների ստեղծման միջոցով որակյալ կրթության մատուցմանը: Այլ կերպ ասած, պետական լիազոր մարմինը պետք է վերանայի ներառական կրթության իրականացման կարգը՝ բացառելով տարբերակված որևէ մոտեցման կիրառումը դասապրոցեսի ընթացքում և դրանից դուրս:
Համընդհանուր ներառականության իրատեսականությունը չափելու համար հեղինակների կարծիքով, հարկ է մինչև 2015թ.-ը հստակեցնել ներառական դպրոցների ավելացման դինամիկան և բյուջետային հատկացումները: Հնարավոր է կիրառել մարզային ավելացման տարբերակը՝ բալանսավորված աճ ապահովելու համար: Իսկ այն դեպքում, եթե որոշում կայացվի Տավուշի մարզի փորձնական ֆինանսավորման մոդելը դարձնել տիպային, հարկ է իրականացնել Տավուշի դեպքի խորը ուսումնասիրություն՝ որակ և ներդրում հարաբերակցությունը գնահատելու համար:
Ներառական կրթության համակարգի բարեփոխումների հետ կապված ցանկացած նախաձեռնություն պետք է մշակվի հասարակայնորեն բաց և թափանցիկ մթնոլորտում: Արդյունքները պետք է ներկայացվեն հանրային քննարկումներում ՝ պետական, հասարակական և միջազգային կառույցների մասնակցությամբ: Սա, ըստ հեղինակների, շատ կարևոր է:
Ինչ վերաբերում է մասնավոր առաջարկություններին, ապա Կրթության և գիտության նախարարությանն անհրաժեշտ է առավելագույնս հստակեցնել այն ֆիզիկական և նյութատեխնիկական չափանիշները, որոնց պետք է համապատասխանի ներառական դպրոցը: Անհրաժեշտ է օրենսդորեն սահմանել բազմամասնագիտական թիմի կազմը և գործառույթները, որում պետք է առնվազն ընդգրկված լինեն հատուկ մանկավարժ, սոցիալական աշխատող, հոգեբան և լոգոպեդ մասնագետները: Բազմամասնագիտական թիմի կազմը և գործառույթները պետք է ամրագրված լինեն օրինակելի կանոնադրության մեջ և պարտադիր լինեն բոլոր ներառական դպրոցների համար՝ անկախ ԿԱՊԿՈւ երեխաների քանակից և կրթության առանձնահատուկ կարիքների բնույթից:
Կրթության ազգային ինստիտուտին ուղղված առաջարկություններն են` պետք է ավելացվի ներառական կրթության վերապատրաստումների թիվը՝ շեշտադրելով գործնական գիտելիքները և հմտությունները: Հատուկ ուշադրության պետք է արժանանան առարկայական ուսուցիչները, բացի այս` անհրաժեշտ է մշակել կարիքի գնահատման և հետադարձ կապի ապահովման մեխանիզմներ, որոնք պետք է պարտադիր գործեն պետական կառույցների կողմից կազմակերպվող բոլոր վերապատրաստումների համար: Սա հնարավորություն կտա ստանալ անընդհատ ընթացիկ տեղեկատվություն տրամադրվող գիտելիքի կիրառելիության վերաբերյալ, որը կծառայի նաև ներառական կրթության համակարգի մոնիթորինգին և գնահատմանը:
Իսկ ահա հասարակական և միջազգային կառույցները պետք է հատուկ ուշադրություն դարձնեն շահառուների շրջանում ներառական կրթության վերաբերյալ համապատասխան դիրքորոշումների և ընկալումների ձևավորմանը: Նմանատիպ գործողություններ պետք է կատարեն նաև ներառական դպրոցների տնօրինությունները տեղում՝ ամենօրյա աշխատանք կատարելով ԿԱՊԿՈՒ և ոչ ԿԱՊԿՈՒ երեխաների ծնողների հետ:
Հիշեցնենք, Հայաստանում ներկայումս թվով 117 դպրոց է իրականացնում ներառական կրթություն, որից 55-ը` Երևանում: Ուսումնասիրելով դպրոցների ցանկը տեսանելի է, որ Երևանից հետո մեծ թվով ներառական դպրոցներ կան Տավուշում` 15 դպրոց, Լոռիում` 12 և Շիրակում` 10: Մնացած մարզերում ուսումնական այդ հաստատությունների թիվը 10-ից ցածր է, իսկ օրինակ Արագածոտնում ընդամենը մեկը:
Նախորդող հրապարակում`
Ներառական կրթության երեկն ու այսօր. Ի՞նչ ունենք
Հենաշարժական խնդիրներ ունեցող կամ մտավոր թերզարգացած երեխաների ծնողները չեն շտապում նրանց տանել դպրոց
Լրահոս
Տեսանյութեր
Ինչո՞ւ հանկարծ ՀՀ իշխանությունները որոշեցին խլել արցախցիների կենսաթոշակային խնայողությունները