Սահմանադրության նախագծին դեմ են նրանք, ովքեր 2018-ին ցանկանում են նախագահի թեկնածու լինել. Սամվել Նիկոյան
Սահմանադրական բարեփոխումները այսպես, թե այնպես ներքաղաքական կարևոր իրադարձություն են և ուզեք, թե չուզեք բոլոր քաղաքական ուժերը դրան մասնակից են դառնում կողմ արտահայտվելով, կողմ քարոզելով, պաշտպանելով կամ դեմ լինելով ու բոյկոտով: Այդ մասին Panorama.am-ի թղթակցի հետ զրույցում ասաց Հայաստանի Ազգային ժողովի պատգամավոր Սամվել Նիկոյանը` մեկնաբանելով ԱԺ ՀԱԿ խմբակցության պատգամավոր Նիկոլ Փաշինյանի հայտարարությունը` «չնկատելու տալ փսեվդոքաղաքական այդ պրոցեսը, հնարավորինս հեռու մնալ նրանից»:
-Բայց կարծես Սահմանադրության փոփոխություններին դեմ արշավ չկա, քաղաքական ուժերը մի կողմ են քաշված, դիրքորոշում չեն հայտնում:
-Այս պահին դեմ արշավ չկա, բայց եթե դուք ուշադիր հետևում եք մամուլին, ապա այդ մասին խոսվում է, և արձակուրդից, շոգերից հետո դեմ արտահայտվողները կարող է կոնսոլիդացիա լինել: Ամեն ինչ հնարավոր է:
-Մտահոգիչ չե՞ք համարում, որ երկրի գլխավոր իրավական փաստաթղթի շուրջ քաղաքական ուժերի միջև կոնսենսուս չկա:
-Չի կարող բոլոր քաղաքական ուժերի կողմից ընկալելի կամ ընդունելի լինել Սահմանադրական փոփոխությունները: Այդպես չի լինում ոչ մի տեղ և նույնն էլ մեր երկրում չի կարող լինել, որովհետև յուրաքանչայուր քաղաքական ուժ ունի իր մոտեցումները, իր սպասումները, ակնկալիքները Սահմանադրական փոփոխություններից: Այն քաղաքական ուժերը, անհատները, որոնք ցանկություն ունեն մասնակցել առաջիկա նախագահական ընտրություններին գործող Սահմանադրությամբ, բնականաբար, դրան դեմ կարտահայտվեն, որովհետև ցանկություն ունեն 2018-ին մասնակցել ընտրություններին որպես նախագահի թեկնածու: Այնպես որ զարմանալու բան չկա. այն, ինչ կատարվում է, շատ սպասելի է և որևէ անակնկալ ես չեմ տեսնում:
-Պարոն Նիկոյան, այնուամենայնիվ, շարունակում է մտահոգիչ համարվել Սահմանադրության նախագծի 89-րդ հոդվածը`«կայուն մեծամասնություն» ձևավորելու համար ԱԺ ընտրությունների երկրորդ փուլի անցկացումը: Հնարավո՞ր է քննարկումների ինչ-որ փուլում այդ դրույթը հանվի և տեղափոխվի Ընտրական օրենսգիրք, ինչպես առաջարկել էր Վենետիկի հանձնաժողովը:
-Իմ կարծիքով, կայուն մեծամասնության գաղափարը ինքնանպատակ չէ, և ես համամիտ եմ այդ գաղափարին: Դա կլինի սահմանադրորեն ամրագրված, թե օրենսգրծքով, դա ուրիշ հարց է: Ես կայուն մեծամասնության գաղափարի կողմնակիցն եմ: Եթե պետության մեջ չի գործում այդ նորմը և պառլամենտական ընտրություններից հետո չի ձևավորվում կառավարություն, ապա դա մտահոգիչ է: Նայեք շատ երկրների, այդ թվում` Թուրքիայի, Իտալիայի փորձը: Ամեն դեպքում պառլամենտական ընտրություններից հետո չկա մեծամասնություն, որ չի կարող ձևավորել կառավարություն, միշտ հասունանում է ներքաղաքական ճգնաժամ: Կամ եթե նույնիսկ հնարավոր է լինում որևիցե քաղաքական ուժեր կազմեն կոալիցիա և ձևավորեն կառավարություն, եթե նրանք տարբեր քաղաքական հայացքների կողմնակիցներ են, ապա այդ կոալիցիան երկար կյանք չի ունենա: Կոալիցիան շատ դժվար է աշխատում, շատ դժվար է որոշումներ ընդունում և շատ հաճախ դրանք փլուզվում են, առաջանում է նորը ձևավորելու անհրաժեշտություն: Սա նշանակում է, որ այդպիսի շքեղություն մենք մեզ թույլ չենք կարող տալ, մեր երկիրն այնպիսին է, որ անհրաժեշտ կլինի շատ շտապ ձևավորել կառավարություն: Ահա այդ պատճառով էլ քաղաքական կայուն մեծամասնության գաղափարը ես կարևորում եմ:
-Սահմանդրության նախագծի ընդդիմախոսների շրջանում մտավախություններ կան, որ երկկուսակցական խորհրդարան կլինի: Դուք չունե՞ք նման մտահոգություն:
-Հայաստանում արդեն իսկ ձևավորվել է քաղաքական այն դաշտը, այն կուսակցությունների շրջանակը, որոնք պարբերաբար մասնակցում են ընտրություններին և պառլամենտում լինելու են: Ես կարծում եմ, որ ապագա պառլամենտը ևս բաղկացած կլինի 4-5 միգուցե ավել կուսակցություններից: Ես նման մտահոգություններ չունեմ:
-Խորհրդարանի որակյալ մեծամասնությանը, որի մեջ մտնում է նաև ընդդիմությունը, Սահմանադրության նախագծով հնարավորություն է տրվում մի քանի առանցքային պաշտոններում ղեկավարներ նշանակել…:
-Դա մտածված քայլ էր, որ ավելի բարձրացվի շեմը այդ կարևորագույն պաշտոններում ղեկավարներին ընտրությամբ նշանակելու հարցում: Եթե մի կողմից ասում ենք, որ անհրաժեշտ է կայուն մեծամասնություն, ապա մյուս կողմից մենք գտնում ենք, որ եթե կայուն մեծամասնությունը ինքնուրույն բոլոր հարցերը կարողանա լուծել, դա ժողովրդավարության, երկրի կառավարման տեսակետից այնքան էլ միանշանակ չի ընկալվում: Այդ իսկ պատճառով Սահմանադրությամբ առաջարկվում է, որ այդ կարևորագույն պաշտոններում ընտրությամբ նշանակումների խնդիրը պետք է լուծվի ոչ թե պարզ մեծամասնությամբ, այլ որակյալ մեծամասնությամբ: Դրանով իսկ քաղաքական մեծամասնությանը Սահմանադրությունը ստիպում է, որ կարողանան աշխատել ընդդիմադիր քաղաքական դաշտի հետ կամ գնալ կոալիցիաների ձևավորման ճանապարհով: Ընտրվողը պետք է ընկալելի ու ընդունելի լինի ըւնդդիմության համար: Այսինքն` սա նշանակում է, որ նման որոշում կայացնելիս մեծամասնությունը ստիպված է Սահմանադրությամբ հաշվի առնել նաև ընդդիմության ձայնը: Սա է ամենակարևոր դրույթը: Մի կողմից Սահմանադրությունը պահանջում է կայուն մեծամասնություն, մյուս կողմից ամեն դեպքում, այդ կարևոր պաշտոնների նշանակման հարցում ստիպված է համագործակցել քաղաքական ընդդիմության հետ: Խորհրդարանական կառավարման համակարգի առավելությունն այն է, որ չկան հաղթողներ ու պարտվողներ: Այսինքն` ոչ մի քաղաքական ուժ և նրա թիկունքին կանգնած ընտրող պետական կառավարումից կտրված չի լինելու:
-Դուք ասում եք` խորհրդարանական մեծամասնությունը Սահմանադրությամբ ստիպված է համագործակցել ընդդիմության հետ: Ստիպվա՞ծ է, թե՞ վախեր ունի, որ ընդդիմությունը փողոց դուրս կգա:
-Ոչ, դա ժողովորդավարական նորմ է: Եթե մենք մի կողմից ասում ենք, որ պետք է ունենալ կայուն մեծամասնություն, ապա մյուս կողմից էլ, ժողովրդավարական նորմերից ելնելով, պառլամենտում հայտնված յուրաքանչյուր քաղաքական ուժի պետք է հնարավորինս մասնակից դարձնել պետության մեջ կարևորագույն որոշումների ընդունմանը: Դա պառլամենտական համակարգի կարևորագույն նորմերից է:
Թեմային առնչվող հրապարակումներ`
Նոր Սահմանադրությամբ դատավորների «վախը չափողը» դառնում է ԱԺ-ն. Պարգև Օհանյան
Սահամանադրության նախագծով դատավորների անկախության երաշխիքն ավելի բարձր է, քան գործող Սահամանդրությամբ. Իշխանյան
Սահմանադրության նախագծում ամեն ինչի մեջ տրամաբանություն կա, մնում է լավ աշխատեցնել. Գագիկ Ղազինյան
Արա Զոհրաբյան. Ապագա Սահմանադրությունը, ընդունվելու դեպքում, չպետք է տեղ թողնի նույնասեռ ամուսնությունների համար
Վենետիկի հանձնաժողովը աննախադեպ գոհունակություն է հայտնել Սահմանադրության նախագծի վերաբերյալ. Արա Ղազարյան
2-րդ փուլի անցկացումը ժողովրդավարական ձեռքբերում է. Վարդան Պողոսյան
Իրական ականը հենց նախագծի հիմնադրույթներն աղավաղված ներկայացնելն է. Գևորգ Դանիելյան
Սահմանադրությամբ երկրի կառավարման մոդելի հստակեցումը ժամանակի պահանջն էր. Ռուստամ Մախմուդյան
Լրահոս
Տեսանյութեր
Արցախի ղեկավարությունը Բաքվում է, որովհետև նրանք առաջնորդել են մեր քաղաքական պայքարը. Բեգլարյան