2016 թ-ի բյուջեի նախագիծը հնարավորությունների դրսևորման բյուջե է. Ֆինանսների նախարար
ՀՀ Ազգային ժողովում այսօր ֆինանսների նախարար Գագիկ Խաչատրյանը 2016թ. պետական բյուջեի նախագծի վերաբերյալ ամփոփիչ ելույթում նշեց, որ քննարկումների ընթացքում եղան այնպիսի առաջարկներ, որոնց ընդունումը կնպաստի 2016թ-ի բյուջետային գործընթացի արդյունավետությանը:
«Այդ առումով մենք բարձր ենք գնահատում կառուցողական երկխոսությունը և ակտիվ համագործակցությունը այնպիսի փաստաթղթի շուրջ, որը բացի 2016թ-ի հիմնական ֆինանսական փաստաթուղթը լինելուց կդառնա նաև քաղաքական փոխհամաձայնության փաստաթուղթ»,- ասաց Գագիկ Խաչատրյանը:
Ըստ նրա՝ քննարկումների ժամանակ հնչեցին նաև նպատակային քննադատություններ, որոնք կառավարության գործունեության տեսանկյունից զսպող հատկություն կունենան: Սակայն, ըստ Գ.Խաչատրյանի, դրան զուգահեռ եղան նաև անիրատեսական առաջարկներ:
«Բերվում են առաջին հայացքից որևէ քննադատության չդիմացող, ոչ մասնագիտական համեմատականներ՝ առանց դրանց հիմքում դրված խորքային բաղադրիչները և համակողմանի պատկերը ներկայացնելու»,- նշեց նախարարը:
Գ.Խաչատրյանի խոսքերով՝ այսօր բոլոր երկրների կառավարությունները գտնվում են աննախանձելի վիճակում և քննադատելու առիթները բազմաթիվ են, սակայն կարևորն այն է, որ ժողովուրդը կառավարություններից ակնկալում է ավելի մեծ աշխատանքներ, քանր որ օրեցօր մեծանում է լավ ապրելու ցանկությունը:
Այնուհետև ֆինանսների նախարարն անդրադարձավ ՓՄՁ սուբյեկտների գործունեության հետ կապված այն հայտարարություններին, թե ՓՄՁ-ները գնալով մասսակայան փակվում են: Ֆինանսների նախարարը ներկայացրեց պաշտոնական վիճակագրությունը: « ՓՄՁ-ների վերաբերյալ փաստն այն է, որ 2015թ. նոյեմբերի 1-ի դրությամբ հարկային մարմնում հաշվառված ՓՄՁ-ների թիվը կազմել է 67 830՝ 2014 թ-ի 58 հազար 163 սուբյեկտի դիմաց: Այսինքն՝ մենք ունենք ոչ թե հարկային մարմնում հաշվառված ՓՄՁ-ների նվազում, այլ շուրջ 16,6 տոկոս աճ»,- ասաց նա:
Գ.Խաչատրյանը նաև ընդունեց, որ ձեռնարկությունները փակվում են, իսկ դրա պատճառները հետևյալն են. «Իրականացված օրենսդրական փոփոխությունները առավել քան ցայտուն կերպով հիմք են տալիս եզրահանգելու, որ ՓՄՁ-ների հնարավոր փակման ռիսկերը հարկային և օրենսդրական գործոններով պայմանավորված չեն: Կարծում ենք, որ պատճառները պետք է փնտրել կարգավորումների այլ դաշտում՝ ոչ հաշվենկատ գործունեություն, խոշորների հետ մրցակցելու սահմանափակ կարողություններ, ֆինանսական ռեսուրսների հասանելիություն, անարդյունավետ ծախսերի տնօրինում և այլն»:
Անդրադառնալով ծառայողական մեքենաների կրճատման վերաբերյալ Դանիայի հետ Հայաստանի համեմատությանը` Գ.Խաչատրյանն ասաց, որ փորձ է արվում զուգահեռներ անցկացնել մի երկրի հետ, որը ավտոմեքենաների կրճատմամբ, ինչպես նաև ավտոմեքենաների շահագործումը չխրախուսելու գործիքակազմով ձգտում է ամբողջ Եվրոպային ի ցույց դնել և ապացուցել, որ այդպես կարելի է պայքարել բնապահպանական խնդիրների դեմ: Այսինքն՝ դա արվում է ոչ թե բյուջեի տնտեսման համար, այլ բնապահապանական խնդիր է լուծում:
«Միաժամանակ հաշվի չի առնվում այն կարևոր հանգամանքը, որ Դանիայում պետական ծառայողների սոցիալական երաշխիքների, առողջապահական խնդիրների լուծման համար բազմապատիկ անգամ շատ ավելի մեծ գումարներ են ծախսվում, այդ առումով պետք է հաշվի առնել այն, որ ծառայողական մեքենաների միջոցով, մենք մեր պետական ծառայողների համար որոշակի սոցիալական խնդիրներ ենք լուծում, քանի որ նրանց աշխատավարձով հնարավոր չէ լուծել այդ խնդիրը, իսկ աշխատանքային պայմանների և ժամանակի առումով համեմատությունները նույնպես անհամադրելի են»,-ասաց նա՝ հավելելով, որ Դանիայում մեկ ժամվա համար նվազագույն աշխատավարձը կազմում է 20 դոլար, իսկ Հայաստանում՝ 330 դրամ, միջին աշխատավարձը Դանիայում կազմում է 3400 դոլար, իսկ Հայաստանում՝ 340 դոլարին համարժեք դրամ:
Նա նաև հարևան Վրաստանի օրինակը բերեց, ըստ որի՝ երկու տարվա ընթացքում նոր ծառայողական մեքենաների ձեռք բերման համար ծախսվել է 5 միլիոն դոլար:
«Այսինքն՝ կառավարությունում որևէ քայլ անելուց առաջ տիրապետում ենք գրեթե բոլոր երկրների իրողություններին և հաշվի ենք առնում միջազգային փորձը»,- ընդգծեց նախարարը:
Գ.Խաչատրյանն անդրադարձավ նաև հարկային օրենսգրքին: Ըստ նրա՝ մշակվել է նոր օրենսգիրք, որը վերլուծել է վերջին 20 տարիների ընթացքում հարկային օրենսդրության խութ մասերը, բացի այդ ուսումնասիրվել է տարածաշրջանային բոլոր երկրների, միջազգային փորձը« Այն տեղադրված է ֆինանսների նախարարության կայքում:
«Սակայն հաճախ լսում ենք քննադատություններ, թե ՓՄՁ-ների միությունները քննարկումներում ներգրավված չեն: Մենք պատրաստ ենք քննարկել բոլոր հարցերը այն կոմպետենտ միություների շահագրգիռ անձանց, հասարակական կազմակերպությունների հետ, որոնց հետ իմաստ ունի քննարկելը»,- ընդգծեց նա։
Ֆինանսների նախարարն ասաց նաև, որ պետական բյուջեի փաստաթղթի քննարկումը չպետք է պատեհ առիթ դարձնել նեղ անձնական շահերին ծառայեցնելու, հասարակության համար ականջահաճո հայտարարություններով հանդես գալու համար:
«Իրականում պատկերն այն է, որ մենք բոլորս գիտակցում ենք խնդիրները, բայց խոսում ենք խնդիրերի մասին՝ իրար չլսելով: Կարծում եմ՝ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ ինչպես մտահոգությունները, այնպես էլ պատասխանատվությունը ոչ միայն կառավարությանն է, այլ՝ բոլորինը»,- նշեց Գ.Խաչատրյանը:
Եզրափակելով խոսքը, ֆինանսների նախարարն ասաց, որ 2016թ. պետական բյուջեին տարբեր բնորոշումներ տրվեցին, սակայն իր բնորոշմամբ, այն հնարավորությունների դրսևորման բյուջե է՝ անկախ քաղաքական ցանկություններից: