Մեզ մոտ քանդակագործությունը չափազանց տխուր վիճակում է. Արվեստագետ
Քանդակագործ Աշոտ Հարությունյանն ավանդական նյութը՝ քար, փայտ, բրոնզ, փոխելու ցանկություն մշտապես ունեցել է: Ցանկությունն ի կատար է ածել նախորդ տարի. սկսել է աշխատել մետաղով:
«Մետաղն ինքը չափազանց յուրահատուկ նյութ է, բայց դրան ավելացնենք, որ մետաղի ընտրությունը նաև կապված է մետաղի թափոնների հետ: Այսինքն՝ այն արդյունաբերական, շինարարական թափոն է, որը խորհրդային շրջանում արտադրվել, ծառայել է իր նպատակին, հետո ինչ-ինչ մարդիկ ավերել են, քանդել, հանձնել՝ դրա դիմաց գումար վերցրել»,- Panorama.am-ի հետ զրույցում ասաց քանդակագործը:
Արվեստագետը, հնարավոր է, տարեվերջին յուրահատուկ ցուցահանդես կազմակերպի՝ ներկայացնելով հենց մետաղից ստեղծված աշխատանքները:
«Ցուցահանդեսներն ինձ համար հիմնականում նպատակ չեն ուղղակի ցուցադրվելու, այլ իմ մտերիմների, ընկերների հետ, ովքեր քիչ թե շատ վերացական արվեստի, նոր մոտեցումների կողմնակից են, քննարկման նյութ դարձնելու՝ ինչպես է դրված ցուցադրության խնդիրը, ինչպես է հաջողվել կամ չի հաջողվել»,- ասաց Ա. Հարությունյանը:
Քանդակագործի որոնումները բացարձակ վերացական արվեստի մեջ են: Ըստ նրա, վերացական արվեստն իր մեջ կրում է ինտելեկտուալ տարր, գիտական հատիկ, որը կարող է ստացվել, նույնիսկ չստացվել:
«Բոլոր որոնումների ընթացքում դա այն է, թե ինչպես ես դու քո ասելիքը ձևակերպում, ինչի մասին ես խոսում՝ վերացական գործեր անելով: Վերացական արվեստն այն չէ, որ ինչ անեմ կստացվի, ինչ ուզում եմ անել՝ կկոչվի վերացական: Դա շփոթմունք է, պետք է ունենալ որոշակի ասելիքի ձևակերպում և դրա մասին միշտ մտորել»,- ասաց արվեստագետը:
Վերացական արվեստը, Ա.Հարությունյանի խոսքով, բարդ է ընկալելու առումով, բայց վախենալու չէ, նորմալ է. «Ցանկացած ժամանակաշրջանում, երբ որևէ գիտնական, արվեստագետ, երաժիշտ, որևէ նոր բան է ներկայացրել, դժվար է ընկալվել, անցանկալի է եղել: Դա մարդկությանը բնորոշ է, բայց առանց նորարարության, որոնումների, լաբորատոր վիճակների երբեք ոչինչ չի փոխվի»:
Պատասխանելով հարցին, թե ինչպե՞ս կգնահատեք արվեստի դաշտը Հայաստանում, քանդակագործն ասաց. «Մի կողմից ունենք չափազանց լավ, հետաքրքիր արվեստագետների բանակ, շատ առաջադեմ, լուրջ մարդիկ, ովքեր կարող են աշխարհի լավագույն տեղերում ցուցադրվել: Առավել ևս նկարիչները: Բայց մյուս կողմից այնքան թաքուն, աներևույթ են, քանի որ մենք չենք դիտում, հետաքրքրվում, չենք գնում համապատասխան թանգարաններ, գնում ենք միշտ այն տեղերը, որտեղ շատ ընդունված է, ամեն ինչ պարզ է:
Քանդակագործության մասին կարող եմ հաստատ ասել, որ վիճակը չափազանց տխուր է, հատկապես մեր նորագույն ժամանակաշրջանում՝ վերջին 20-25 տարում: Խորհրդային տարիներին թեկուզ ռեժիմ կար, սահմանափակումները մեծ էին, բայց մեր քաղաքը ձեռք բերեց հրաշալի քանդակներ: Հիմա լիարժեք անհասկանալի հիմքերի վրա են, թե ինչպես է ծնվում քանդակը, ինչպես է որոշվում, թե պետք է դառնա հանրության սեփականությունը, ինչպես է որոշվում, թե որտեղ պետք է այն տեղադրվի: Անընդհատ սունկի պես քաղաքում աճում են վատ, թերի, քաղաքացիական պարտքից զուրկ քանդակներ»:
Թե ո՞ւմ մեղավորությանն է հարցին ի պատասխան, Ա.Հարությունյանը նաև իրեն մատնանշեց. «Ես քաղաքապետարանում գեղխորհրդի անդամ եմ, որտեղ որոշվում է քաղաքում դրվելիք քանդակների մակետների, էսքիզների ապագան: Բայց այդ խորհուրդն իրավական դաշտ չունի, ավելի շատ խորհրդատվական բնույթ է կրում:
Մեզ մոտ սկզբունքն այսպիսին է. կան մեծահարուստներ, բիզնեսմեններ, ովքեր ի վիճակի են ֆինանսավորել որևէ նախագիծ, հուշարձան, նեղ շրջանակներում կամ ըստ իրենց, որոշում են ինչպիսի քանդակ լինի, որտեղ դրվի, ով դա իրականացնի ի տարբերություն խորհրդային ժամանակների, երբ հայտարարվում էր մրցույթ, կար մրցակցություն»:
Միաժամանակ նա նշեց, որ մինչ օրս ժողովրդի համար քանդակը մարդն է կոստյում հագած, բայց արդեն «գերեզմանային քանդակները շատ հոգնեցրել են, տխուր են, անիմաստ»:
«Այսպես շարունակել չի կարելի, այլապես կունենանք շախմատի մի մեծ տախտակ, որտեղ իրար նման լիքը քարեր կլինեն»,- նշեց արվեստագետը:
Ա. Հարությունյանի միայն մեկ գործ կա քաղաքում տեղադրված՝ Մաշտոցի պուկարում: Առաջին վերացական քանդակներից է Երևանում: Մի քիչ գրական անվանում ունի՝ «Քամին արդար է կամ ազնիվ է»:
«Նույնիսկ մի քիչ քաղաքական հնչեց, բայց ոչինչ՝ ես դրա հետ կապ չունեմ»,- ասաց քանդակագործը:
Լրահոս
Տեսանյութեր
Թալանում ու թալանում են , խաբելով, ստով ո՞ւմ փորն է կշտանում. Քաղաքացիները՝ թանկացումների մասին