Ս.Պետրոսյան. Պետություն ջան, ինքդ ես պատվիրատուն ու չես կարողանում հանդես գալ հուշարձանի պահպանության շահից, վաղը բազմաթիվ ծածկած շուկաներ ես ունենալու
Երևանի Գևորգ Քոչար փողոցում գտնվող Գրապալատի շենքի՝ Մնջախաղի թատրոնի վերածման, վերակառուցման գործընթացները հստակ օրենքի պահանջի խախտմամբ են տեղի ունենում: Լրագրողների հետ հանդիպմանն ասաց ճարտարապետ, քաղաքաշինարար Սարհատ Պետրոսյանը:
«Կա նման անընդունելի մեկնաբանություն, որ ամրակայման համար անհրաժեշտ չէ օրենքով սահմանված գործընթացներ, որը մենք չենք ընդունում: Օրենքը բավականին հստակ սահմանում է, որ դրա համար անհրաժեշտ է կոնկրետ գործընթացներ»,- նշեց նա:
Ճարտարապետի խոսքով, նախագծին դրական եզրակացություն տված ԿԳՄՍ նախարարության գիտամեթոդական խորհրդի համաձայնության հետ կապված հակասական ինֆորմացիա է հայտնվում մամուլում, մասնագետներ կան, որոնք ասում են, որ ներկա չեն եղել, բայց իրենց անունը կա արձանագրությունում, հետևաբար, հաշցի առնելով այդ ողջ գործընթացը, խելամիտ է և օրինական դադարեցնել այս պահին այնտեղ ընթացող շինարարական աշխատանքները:
Ս. Պերոսյանի խոսքով, գործ ունեն պետության կողմից պահպանվող պատմական միջավայրի հետ, որն այսօր իր մեջ ունի Երևանի գոնե երեք պատմական շերտ՝ 1930-ականներ, 1960-ականներ, 1980-ականներ:
«21-րդ դարում հենց մի բան ենք ավելացնում, դա պետք է լինի 21-րդ դարին համարժեք, չպետք է խղճուկ, զոռով խցկենք մի էքսպերիմենտալ թատրոն, որը չի տալու այդ հնարավորություններն այդ շենքում»,- ասաց ճարտարապետը:
Ս. Պետրոսյանը նշեց, որ այս առումով գոնե ունեն պետական կառավարման համակագի, այդ թվում Երևանի քաղաքապետարանի գոնե գործընկերներ ավագանու անդամների համաձայնությունը, որ ներկայացված նախագիծը թույլ է, պետք է փոխվի. «Կարծում եմ՝ համատեղ տեքստի շուրջ համաձայնության կգանք, որ կլինի բաց ճարտարապետական մրցույթ, կգտնենք լավագույն լուծումը, որտեղ կարող ենք ունենալ նոր իրողության պայմաններում ժամանակակից թատրոն»:
Ս. Պետրոսյանը նշեց, որ շենքերը, շինություններն ապրող օրգանիզմներ են, ժամանակի ընթացքում պարտավորված են լինում դրանց համար այլ գործառնական նշանակություններ մտածել կամ ինչ-որ մի ձև փորձել այլ կերպ մոտենալ:
«Եթե որոշենք, որ բոլոր այն կառույցները, որոնք հուշարձանների ցանկում են, ամբողջովին անխաթար պետք է պահապավեն, խնդիր կլինի ամբողջ աշխարհում:
Մասնագիտական համընդհանուր գիտելիքն ու փորձը գտել է այն բալանսավորման միջազգային և տեղական տարբեր գործիքներ: Պետք է հասկանալ, որոնք են ներգործության սահմաննեը: Տպարանից անցումը դեպի մնջախաղի թատրոն պետք է լինի՝ օրենքի շրջանակում, պետք է բխի հուշարձանի շահից, լինի հնարավորինս բաց և հասկանալի։ Այս երեք պայմանների առկայության դեպքում մենք կարող ենք գտնել լավագույն լուծումը, որ տեղավորենք Մնջախաղի թատրոնն այդտեղ: Վստահ եմ, որ Հայաստանում կա այն մասնագիտական ներուժը, որ գտնենք ճիշտ կոնսենսուս այդ խնդիրը բավարարելու համար»,- ասաց ճարտարապետը:
Հարցին՝ դեմ չե՞ք, որ շենքը փոփոխության ենթարկվի, նա պատասխանեց. «Նախագիծը սխալ է, այդ նախագծով չի կարելի վերականգնել շենք: Շենքի վրա ներգործությունը, միջամտությունը պետք է լինի գրագետ, մասնագիտական շրջանակների համար ընդունելի»:
Համեմատելով Ծածկած շուկայի հետ, ճարտարապետն ասաց. «Երկու դեպքում էլ ունենք հանրապետական նշանակության հուշարձան, երկու դեպքում էլ օրենքի խախտում է տեղի ունեցել: Մի տեղ ունենք ներդրող, մի տեղ պետություն: Ասուն ենք՝ պետություն ջան, եթե ինքդ ես պատվիրատուի դերում ու ինքդ չես կարողանում հանդես գալ հուշարձանի պահպանության շահից, վաղը, մյուս օրը բազմաթիվ ծածկած շուկաներ ես ունենալու: Ծածկած շուկայի դեպքում շենքի ներքին տարածությունը հուշարձանի կարևորագույն բաղադրիչն էր, այս դեպքում շենքի ներքին տարածությունը կամ այն ձևով, որ մեզ հասել է, կորցրել է իր հուշարձանային էլեմենտը: Ուստի, այդ պատճառով, կարծում եմ, հնարավոր է գտնել այնպիսի լուծում, որ շենքը չտուժի, ներսում կարողանանք վերաձևակերպել ու ստեղծենք թատրոն»:
Ս. Պետրոսյանն ասաց, որ այսօր այդ տարածքից դեռ աղբի հեռացում է տեղի ունենում, ու եթե այսօր, վաղը դադարեցվի, կարող են ասել, որ այդ գործընթացում հուշարձանը շոշափելի կորուստներ չի ունեցել:
«Այնպես որ, այնքան էլ անհույս չենք, ինչպես ես զգում էի Ծածկած շուկայի դեպքում: Չորս պահանջ ենք արել, երեքը համաձայնության ենք եկել, մեկը դեռ բանակցում ենք, հնարավոր է լուծում ունենանք»,- ասաց ճարտարապետը
«Փրկենք տպարանի շենքը» ֆեյսբուքյան նախաձեռնության հեղինակներից Իզաբելլա Սարգսյանն ասաց, որ շենքն ունի բազմաթիվ սեփականատերեր, բացի երրորդ հարկի այն հատվածից, որը պետությանն է, տրվել է Մնջախաղի թատրոնին:
«Պետք է հասկանալ, թե պատմամշակութային հուշարձաններն ինչպես են սեփականաշնորհել, որոնք են սեփականաշնորհվել, ինչ փոփոխություններ են արվել ու այդ ամեն ինչի հետ ինչ անել, ինչպես է նոր իշխանությունը վերաբերում դրան»,- նշեց նա:
Հարակից հրապարակումներ`
- Գրապալատի շենքում հուշարձանային հատվածի փոփոխության մասով աշխատանքներ դեռ չեն իրականացվում
- Փոփոխություններ են կատարում հուշարձան-շենքում՝ ենթադրելով, որ կառավարության որոշում կլինի
- Հին է, գրանցված չէ… պետք չէ
- 2020-ի վերջին Երևանը կունենա իր Մնջախաղի թատրոնի շենքը
- «Ինչո՞վ է Օպերան ավելի կարևոր, քան Փակ շուկան»
- Աճառյանի դպրոց. Առայժմ այնպես է, ինչպես Փակ շուկայի դեպքում
- Մշակույթի նախարարությունն արձագանքել է ՄԻՊ-ի՝ Փակ շուկայի խնդրին վերաբերող մեղադրանքին
- Քաղաքաշինության նախարարության ներկայացուցիչ. Փակ շուկան պետք է մնա իր նախնական տեսքով
- Ովքեր չեն ասում ու ովքեր են ասում ամբողջ ճշմարտությունը Փակ շուկայի մասին- մաս 2
- Ովքեր չեն ասում ու ովքեր են ասում ամբողջ ճշմարտությունը Փակ շուկայի մասին- մաս 1