Սարգիս Գրիգորյան. Նոյեմբերի 10-ի հայտնի հայտարարությունն իր անդառնալի հետևանքն է ունենալու ողջ հայ ժողովրդի վրա
GPartners իրավաբանական ընկերության տնօրեն Սարգիս Գրիգորյանն իր հոդվածում ընդգծում է՝ նոյեմբերի 10-ի հայտնի հայտարարությունն իր անդառնալի հետևանքն է ունենալու ողջ հայ ժողովրդի վրա, ուստի հանրությունն անվիճարկելի իրավունք ունի առնվազն տեղեկացված լինելու, թե ինչ գործողություններ / որոշումներ են նախորդել այս խայտառակ հայտարարությանը` հատկապես վերջին երկուսուկես տարիների ընթացքում՝ վեր հանելու համար, թե ինչն է հանդիսացել այս համազգային աղետի պատճառը:
Yerevan.today-ում հրապարակված հոդվածում Ս. Գրիգորյանը գրում է.
«Նշված հարցերի պարզաբանման նպատակով այսօր հարցում եմ ուղարկվել արտաքին գործերի նախարարություն՝ խնդրելով տրամադրել սկսած 2018 թվականի մայիսի 8-ից ցայօսր Հայաստանի Հանրապետության և Ադրբեջանի Հանրապետության միջև վարած երկկողմանի, ինչպես նաև ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի շրջանակներում վարված բանակցությունների արձանագրությունները, ձայնագրությունները, գրագրությունները, նոտաների փոխանակումները, նախագծային փաստաթղթերի փոխանակումները և վերաբերելի այլ փաստաթղթերը: Արտաքին գործերի նախարարությունը պարտավոր է տրամադրել այդ տեղեկությունները:
Ինչ վերաբերում է այն հարցին, թե արդյոք այդ տեղեկությունները ենթակա են հրապարակման պետական գաղտնիքի տեսանկյունից, նշեմ, որ արտաքին հարաբերությունների բնագավառի տեղեկությունները կարող են համարվել պետական գաղտնիք բացառապես այն պարագայում, եթե դրանց տարածումը կարող է ծանր հետևանքներ առաջացնել երկրի անվտանգության համար: Ուստի տվյալ պարագայում, չի կարող խոսք լինել պետական գաղտնիքի պաշտպանության մասին, քանի որ փաստաթուղթն արդեն իսկ հայտարարվել և հրապարակվել է, ուստի պետք է հրապարակային դարձվեն նաև դրան նախորդող բանակցությունները, որոնք հանգեցրել են նման փաստաթղթի գոյության: Ավելին, Միջազգային պայմանագրերի մասին օրենքը միջազգային պայմանագրերի և դրանց նախորդող բանակցությունների և գործողությունների վերաբերյալ հանրությանը տեղեկություններ հաղորդելու մասով որևէ արգելք/սահմանափակում չի նախատեսում։
Ավելին, թե 1969 թվականի Միջազգային պայմանագրերի իրավունքի մասին կոնվենցիան, և թե 1961 թվականի Դիվանագիտական կապերի մասին կոնվենցիան միջազգային պայմանագրերի ստորագրմանը/կնքմանը նախորդող իրադարձությունների մասին հանրությանը տեղեկացնելու պետության պարտականության վերաբերյալ որևէ սահմանափակում չեն պարունակում։ Պետք է նաև նշել, որ միջազգային իրավունքում կիրառվում են միմյանց հետ փոխկապակցված և համատեղ գործող այնպիսի սկզբունքներ, ինչպիսիք են կառավարման հաշվետվողականության (accountability) և թափանցիկության (transparency) սկզբունքները:
Նշված սկզբունքների էությունը կայանում է նրանում, որ պաշտոնատար անձանց գործողությունները և որոշումները պետք է լինեն հանրային վերահսկողության առարկա, որպեսզի երաշխավորվի դրանց համապատասխանությունը առաջադրված նպատակներին, և այն անձանց շահերի պաշտպանությունը, որոնք հանդիսանում են տվյալ մարմնի գործունեության շահառու: Նպատակն այն է, որ հանրությունը կարողանա տեսնել և հասկանալ կառավարության աշխատանքը: Հանրությունն իրավունք ունի ծանոթանալու կառավարման արդյունքներին, ինչպես նաև այդ արդյունքների վրա հասնելու պատճառ հանդիսացած նախորդող գործողություններին և որոշումներին:
Կարող ենք փաստել, որ Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը, տվյալ պարագայում ի դեմս արտաքին գործերի նախարարության, ունի հաշվետվողականության և թափանցիկության պարտականություն ՀՀ քաղաքացիների և առհասարակ ողջ հայ ժողովրդի առաջ: Եվ լիահույս եմ, որ արտաքին գործերի նախարարությունը կգործի բարեխիղճ կերպով՝ կատարելով իր պարտականությունները հաշվետվողականության և թափանցիկության սկզբունքների շրջանակներում:
Այնուամենայնիվ, եթե արտաքիր գործերի նախարարությունը հրաժարվի տրամադրել պահանջված տեղեկությունները, ապա մենք վճռական ենք դիմելու ընդհուպ ԵԱՀԿ քարտուղարություն՝ այդ տեղեկությունների ստացման նպատակով»։
Լրահոս
Տեսանյութեր
Հայաստանի ու հայ ժողովրդի շահերը պաշտպանող իշխանություն գոյություն չունի. Բագրատ Սրբազան