Ինքը պատահականություն է հայ ժողովրդի պատմության մեջ, էն որ ասում են՝ դուրսպրծուկ, ինքը դուրսպրծուկի դասական օրինակ է․ Միքայել սրբազան
Երեկ Ազգային ժողովում Նիկոլ Փաշինյանը, անդրադառնալով Ամենայն հայոց կաթողիկոսի հայտարարությանը, որ եկեղեցու ու իշխանությունների միջև տարաձայնություն կա, հիշեց Պողոս առաքյալին․ «Անընդհատ փորձ են անում ներկայացնել, թե Հայ առաքելական եկեղեցու հարաբերությունները կառավարության հետ լավ չեն, խնդիրներ կան այդ հարաբերություններում։ Տարօրինակ ու աղմկոտ հայտարարություն եմ անելու՝ եթե եկեղեցու հարաբերությունները կառավարության հետ լավ չեն, ուրեմն եկեղեցու հարաբերությունները լավ չեն Աստծո հետ։ Դա՝ համաձայն քրիստոնական տեսության:
Ապացուցելու համար մեջբերեմ Պողոս առաքյալի՝ հռոմեացիներին ուղղված թղթի 13-րդ համարից․ չկա իշխանություն, որ աստծուց չլինի, եւ եղած իշխանություններն աստծուց են կարգված։ Ով հակառակում է իշխանությանը, աստծո հրամանին է հակառակում։ Թող եկեղեցին իր էության, տեսության եւ հավատի մասին մտածի։ Աստված մեզ օգնի պահպանել, զարգացնել եւ հզորացնել, խաղաղություն բերել ՀՀ-ին»։
Փաշինյանի այս հայտարարության մասին hraparak.am-ը զրուցել է Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել արքեպիսկոպոս Աջապահյանի հետ։ Արձագանքելով Փաշինյանի այս հայտարարությանը, Սրբազան հայրն ասել է․
«Եթե մի մարդ կարող է ասել՝ «իմ զրոյական կետից բանակցում եմ», հետո ասի՝ «չեմ բանակցել», այդ մարդուն դուք լո՞ւրջ եք ընդունում, հիմա էլ դարձավ Աստվածաշնչի մասնագետ, աստվածաբան դարձավ, հա՞։ Ուրեմն եթե մյուս իշխանությունների ժամանակ եկեղեցին հաշտ ապրում էր այդ իշխանությունների հետ, ինքն ինչո՞ւ էր դժգոհում այն ժամանակ եկեղեցուց, ինչո՞ւ էր հակառակը պահանջում եկեղեցուց։ Նախորդ իշխանությունների ժամանակ եկեղեցու հարաբերությունները իշխանությունների հետ բարեկամական էին, չէ՞, ինչո՞ւ էր ինքը այն ժամանակ դժգոհում եկեղեցուց»։
Հարց-Փաշինյանն ասում է, որ չկա մի իշխանություն, որը Աստծուց չէ, այսինքն՝ ուզում է ասել, որ իր իշխանությունը Աստծուց է։
Պատասխան - Դե ուրեմն նախորդ իշխանությունն էլ էր Աստծուց, և այդ Աստծուց եղող իշխանության հետ եկեղեցին հաշտ էր, բայց այն ժամանակ ինքը դժգոհ էր և՛ իշխանությունից, և՛ եկեղեցուց, որը հաշտ էր իշխանության հետ։ Այն ժամանակ Աստծուց չէ՞ր, հիմա՞ է Աստծուց, այսինքն՝ երբ որ ինքն է, դարձավ Աստծո՞ւց։ Ուրեմն Պողոս առաքյալը, այո, նման բան ասել է, բայց դա պետք է կոնտեքստի մեջ հասկանաս, համատեքստի մեջ հասկանաս, ընդհանուր Աստվածաշնչի մեջ հասկանաս։ Եվ այո, Պողոս առաքյալը հնազանդ էր իշխանություններին, երբ որ իրեն ձերբակալեցին ու մահվան դատապարտեցին, բայց ինչի՞ համար մահվան դատապարտեցին․ որովհետև ինքը նաև չհնազանդվեց իշխանություններին, չուրացավ Աստծուն, չկատարեց իշխանության կամքը, Քրիստոսից չհրաժարվեց։ Ուրեմն եթե իշխանությունը գործում է հակառակ Աստծո պատվիրաններին, այդ իշխանություններին այդ հարցում հնազանդ լինելու ոչ մի անհրաժեշտություն չկա, նույնիսկ ընդհակառակը։ Այսքանը պիտի որ հասկանա «աստվածաշնչագետը», «աստվածաբանը», բայց որտեղի՞ց հասկանա, իրեն պետք է ճամարտակել, ինչպես բոլոր հարցերում ճամարտակում է, հիմա սկսել է ճամարտակել նաև աստվածաբանական հարցերում։
Հարց - Այդ հայտարարությունից մեկ օր առաջ Վեհափառ հայրապետը հարցազրույցով հանդես եկավ, թեև ասաց, որ եկեղեցու ու իշխանությունների միջև հարաբերությունները հարթ չեն, սակայն շատ մեղմ և հավասարակշռված էր արտահայտվում Նիկոլ Փաշինյանի ու նրա կառավարության մասին, իսկ Նիկոլ Փաշինյանը այսպես կտրուկ արձագանքեց։
Պատասխան - Դե որովհետև քաշային կարգերը տարբեր են․ ո՜ւր Ամենայն հայոց կաթողիկոսը, ո՜ւր՝ ինքը։ Ինքը ի՞նչ է․ պատահականություն է հայ ժողովրդի պատմության մեջ, էն որ ասում են՝ դուրսպրծուկ, ինքը դուրսպրծուկի դասական օրինակ է։
Հարցազրույցն ամբողջությամբ՝ սկզբնազբյուր կայքում։
Հարակից հրապարակումներ`
- Տեր Զարեհ Աշուրյանը՝ «սաղմոսերգու և պողոսագետ վարչապետի» հայտարարությունների մասին
- Նիկոլ Փաշինյանը Սուրբ Գիրքն ընկալում է աղանդավորական մեկնություններով. Տիգրան քահանա Բադիրյան
- Տեր Վահրամը հիշեցնում է. «Այսպես ուրեմն՝ ով կարծում է, թե կանգնած է հաստատ, թող զգույշ լինի, գուցե թե ընկնի»
- Պողոս առաքյալի այդ տողերը վկայակոչելիս պետք է լինել զգուշավոր, քանի որ այն ունի բումերանգի «էֆեկտ»․ Արարատ քահանա Պողոսյան
- Թուրքի և ադրբեջանցու նկատմամբ սեր քարոզող իշխանավորները թքում են սեփական քաղաքացիների վրա բառիս բուն ու փոխաբերական իմաստով. Տեր Վրթանես
Լրահոս
Տեսանյութեր
Հայաստանի ու հայ ժողովրդի շահերը պաշտպանող իշխանություն գոյություն չունի. Բագրատ Սրբազան