Դիմակը պատռված է, քաղաքական հետապնդման փաստն՝ ապացուցված․ Նարեկ Մալյանի պաշտպաններ
Նարեկ Մալյանի պաշտպանները հայտարարություն են տարածել, որում ասվում է․
«Այսօր տեղի ունեցած հերթական դատական նիստը քաղաքական բանտարկյալ Նարեկ Մալյանի գործով, այդ խայտառակ գործընթացի, եթե այսպես կարելի է ասել, թագն ու պսակն էր: Եթե ինչ-որ մեկը մի տեղ դեռևս մտածում էր, որ այս գործի մեջ կարող է լինել որևէ քրեական տարր, այսօրվա նիստը դիտելուց հետո նմանատիպ մտքերը կարող են պահպանվել միայն հատուկ հիմնարկների դժբախտ բնակիչների մոտ:
Այսօր պահանջել եմ անթույլատրելի ճանաչել գործում իբր եղած ապացույցները, դատախազը իհարկե առարկեց, իսկ դատավորը մերժեց միջնորդությունը՝ հիմք ընդունելով դատախազի փաստարկները, մինչդեռ այդպիսիք դատախազի խոսքի մեջ առկա չէին:
Դիմակը պատռված է, քաղաքական հետապնդման փաստն՝ ապացուցված: Քաղաքական գործերով հաղթանակը լինում է այսպիսին: Իշխանությունների էությունը բացահայտված է: Նման խայտառակությունները ունենում իրենց քաղաքական ավարտը, բայց դրա մասին էլ իր ժամանակին:
Մերկապարանոց չլինելու համար, կից մասնագիտական հանրույթի և պարզապես հետաքրքրված մարդկանց համար ներկայացնում եմ իմ այսօրվա միջնորդության տեքստը, այն զուրկ է քաղաքական գնահատականներից և զուտ իրավաբանական է:
Միջնորդություն
Թիվ ԵԴ1/1803/01/23 քրեական գործով դատաքննության ընթացքում հետազոտված ապացույցները անթույլատրելի ճանաչելու մասին
Սույն քրեական գործի դատաքննության ընթացքում հետազոտված հետևյալ ապացույցները ենթակա են ճանաչման որպես անթույլատրելի՝
Արտավարութային փաստաթղթերը՝
• Տեսագրություն պարունակող սկավառակը վ.թ. 1ա
• Հանցագործության մասին հաղորդումը վ.թ. 7
• Ոստիկանի զեկուցագիրը վ.թ. 2-3
• Ոստիկանի ամփոփագիրը վ.թ. 8
Քննչական գործողությունները՝
• Լազերային սկավառակը զննելու մասին արձանագրությունները վ.թ. 36-38, 126-127
• Հանցագործության մասին հաղորդումը, ոստիկանի զեկուցագիրը և ոստիկանի ամփոփագիրը զննելու մասին արձանագրությունը վ.թ. 173-174
Փորձաքննությունների եզրակացությունները՝
• Դատահոգեբանական և դատալեզվաբանական լրացուցիչ համալիր փորձաքննության թիվ 37792323 եզրակացությունը վ.թ. 182-193
• Դատահոգեբանական և դատալեզվաբանական համալիր փորձաքննության թիվ ՀՄ 23-2217 եզրակացությունը վ.թ. 138-146
Դատարանում ձեռքբերված ապացույցները՝
• Փորձագետներ Ա.Վարդանյանի և Հ.Ղուկասյանի ցուցմունքները /տես դատական նիստի արձանագրությունը/
Համաձայն ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքի 97 հոդվածի 2-րդ մասի, օրենքի էական խախտմամբ ստացված տվյալները, ինչպես նաև դրանց հիման վրա կատարված վարութային գործողությունների արդյունքով ձեռք բերված տվյալները ճանաչվում են անթույլատրելի և չեն կարող օգտագործվել որպես ապացույց:
Նույն հոդվածի 3-րդ մասի 5-րդ կետի համաձայն, մասնավորապես, օրենքի էական խախտումով ձեռքբերված ապացույցների շարքին դասվում են այն ապացույցները, որոնք ձեռք են բերվել անհայտ աղբյուրից:
Նույն հոդվածի 8-րդ մասի համաձայն, օրենքով սահմանված պահանջների խախտմամբ իրականացված օպերատիվ-հետախուզական գործունեության արդյունքները չեն կարող ապացուցողական գործողության կատարման հիմք լինել:
Վերը նշված ապացույցները՝ արտավարութային փաստաթղթերից՝ ոստիկանի զեկուցագիրը, ոստիկանի ամփոփագիրը, հանցագործության մասին հաղորդումը հիմնված են միայն և բացառապես վերը նշված լազերային սկավառակի եջ պարունակվող տվյալների՝ տեսագրության վրա:
Վերը նշված քննչական գործողությունները՝ սկավառակը զննելու 2 հատ արձանագրությունը, արտավարութային փաստաթղթերը զննելու մասին արձանագրությունը կամ վերաբերում են ուղղակի և միայն այդ սկավառակի մեջ պարունակվող տեղեկություններին կամ այն փաստաթղթերին, որոնք բխում են միայն այդ սկավառակի մեջ առկա տեղեկություններից:
Վերը նշված փորձաքննությունների եզրակացությունները կառուցված են բացառապես սկավառակի մեջ առկա տեղեկությունների վրա:
Դատարանում ձեռքբերված ապացույցները՝ փորձագետների ցուցմունքները վերաբերում են իրենց կողմից կազմված եզրակացությանը, որը հիմնված է բացառապես նշված լազերային սկավառակի մեջ պարունակվող տեղեկությունների վրա:
Այսինքն՝ բոլոր նշված ապացույցները բխում են լազերային սկավառակի մեջ ամրագրված տեղեկություններից, ինչն իր հերթին նշանակում է, որ եթե լազերային սկավառակը հանդիսանում է անթույլատրելի ապացույց, ապա բոլոր այդ ապացույցները ևս անթույլատրելի են:
Սկավառակի ի հայտ գալը քրեական վարույթի նյութերում չի հաստատվում որևէ դատավարական փաստաթղթով:
Ավելին, վ.թ. 8 առկա է գրություն, որը հասցեագրված է ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության Երևան քաղաքի վարչության պետին Երևան քաղաքի ոստիկանության Կենտրոնական բաժնի պետի պարտականությունները կատարողից, որով նրան են ուղարկվել Ն.Մալյանի վերաբերյալ նյութերը, որոնց մեջ առկա չէ որևէ նշում լազերային սկավառակի մասին:
Վ.թ. 1-ում առկա է ՀՀ ՆԳՆ Երևան քաղաքի վարչության պետի տեղակալի գրությունը ՀՀ ԱԱԾ քննչական գլխավոր վարչության պետին, որով նրան են փոխանցվում Կենտրոնականի բաժնից ստացված նյութերը և առկա է ձեռագիր ավելացում այն մասին, որ նյութերին ավելացվում է նաև լազերային սկավառակը և այն գտնվում է կնիքված ծրարում:
Այսինքն՝ լազերային սկավառակը ի հայտ է եկել ոստիկանության Երևան քաղաքի վարչության պետի տեղակալի մոտ, սակայն նշված չէ թե որտեղից, ինչպես, ինչ հիմքով և ում կողմից է այն ձեռքբերվել, այսինքն՝ ապացույցի ձեռքբերման աղբյուրը անհայտ է:
Միևնույն ժամանակ սկավառակը զննելու մասին քննիչի կողմից կազմված վ.թ. 36-38 գտնվող արձանագրության մեջ առկա չէ որևէ նշում առ այն, որ սկավառակը գտնվել է կնիքված ծրարում: Նշված է, որ զննումը ավարտելուց հետո այն այն դրվել է ծրարի մեջ և կնքվել արդեն ԱԱԾ կնիքով:
Հետաքրքիր է, որ վ.թ. 1ա-ում առկա է հենց ԱԱԾ կնիքով կնքված ծրարը , մինչդեռ այդ տեսքով այն չէր կարող գտնվել նշված համարակալմամբ վ.թ-ում՝ 1ա, քանի որ նյութերի այդ հատվածում կարող է լինել միայն ոստիկանության կողմից ձեռքբերված նյութը:
Ոստիկանի կողմից կազմված հանցագործության մասին հաղորդման մեջ նշված է, որ նրա կողմից իրականացվող ՙՕպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին՚ ՀՀ օրենքի 4,8,14-16, 38 և 40 հոդվածներով նախատեսված լիազորությունների շրջանակում, պարզվել է, թե Ն.Մալյանը Ֆեյսբուք սոցիալական հարթակում իրականացրել է ուղիղ հեռարձակում, որի բովանդակության մեջ նա տեսել է հանցակազմի տարրեր:
ՙՕպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին՚ ՀՀ օրենքի 4 հոդվածը սահմանում է ՕՀԳ ընդհանուր նպատակները և ուղիղ առնչություն չունի սույն քրեական գործի հանգամանքների հետ:
Օրենքի 8 հոդվածը սահմանում է ՕՀԳ իրականացնող մարմինների ցանկը, ընդհանրական է և ուղիղ կապ ևս չունի գործի հանգամանքների հետ:
Օրենքի 14 հոդվածը սահմանում է ՕՀՄ տեսակները, 15 հոդվածը մանրամասնում է ՙՕպերատիվ հարցում՚, իսկ 16 հոդվածը ՙՕպերատիվ տեղեկությունների ձեռքբերում՚ ՕՀՄ տեսակները՝ տալիս է դրանց հակիրճ նկարագրությունը:
Տրամաբանելով վերը նշվածից, պետք է եզրահանգել, որ ՙՀանցագործության մասին հաղորդման՚ հեղինակը հանցագործությունները բացահայտելու նպատակով, լինելով ոստիկան օպերատիվ հարցման և օպերատիվ տեղեկություններ ձեռքբերելու միջոցով տեղեկացել է Ն.Մալյանի ֆեյսբուքյան ուղիղ եթերի մասին:
Օրենքի 38 հոդվածը սահմանում է ՕՀՄ անցկացնելկու մասին որոշման բովանդակությունը:
Տվյալ դեպքում դա առնվազն նշանակում է, որ պետք է լիներ որոշում Ն.Մալյանի նկատմամբ ՕՀՄ ՝ օպերատիվ հարցում և օպերատիվ տեղեկությունների ձեռքբերում իրականացնելու համար:
Օրենքի 36 հոդվածը հստակ սահմանում է, որ ՕՀՄ-ն կարող է անցկացվել միայն համապատասխան օպերատիվ-հետախուզական մարմնի ղեկավարի որոշման հիման վրա, բացառությամբ օրենքով նախատեսված դեպքերի:
Ընդ որում, այդ բացառությունը վերաբերում է ոչ թե ինչ-որ ՕՀՄ-ի, որը կարող է իրականացվել առանց ղեկավարի որոշման, այլ միմիայն դատարանի որոշման հիման վրա կատարվող ՕՀՄ-ներին:
Այսինքն՝ ՕՀՄ-ն կարող է կատարվել կամ ղեկավարի որոշման հիման վրա, կամ էլ դատարանի որոշման հիման վրա, որոնք երկուսն էլ սույն քրեական գործի նյութերում բացակայում են:
Դեռ ավելին՝ Օրենքի 40-րդ հոդվածը սահմանում է և այդ սահմանումը կրում է հրամայական բնույթ, որ ՕՀՄ-ների ընթացքը և արդյունքները ամրագրվում են գրավոր արձանագրության մեջ:
Նմանատիպ որևէ արձանագրություն քրեական գործի նյութերում ևս առկա չէ:
Այսինքն, եթե լազերային սկավառակը, որը գտնվում է քրեական գործի վ.թ. 1ա-յում, ձեռք է բերվել ՙՕպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին՚ ՀՀ օրենքի համաձայն, ապա այն ձեռք է բերվել այդ օրենքի 38 և 40 հոդվածների կոպտագույն խախտումներով և համաձայն վերը վկայակոչված ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքի 97 հոդվածի 8-րդ մասի, չի կարող հանդիսանալ ապացուցողական գործողության հիմք:
Եթե նշված լազերային սկավառակը ձեռք է բերվել որևէ այլ հիմքով՝ մինչև քրեական վարույթի նախաձեռնումը, ապա Ն.Մալյանի նկատմամբ սույն քրեական հետապնդումը ենթակա է անհապաղ դադարեցման, քանի որ քրեական վարույթ նախաձեռնելու մասին քննիչի կողմից 20.09.2023թ. կազմված արձանագրության մեջ /վ.թ. 10/ հստակ նշված է, որ այն նախաձեռնելու առիթը դա ոստիկանության օպերատիվ-հետախուզական գործունեություն իրականացնող աշխատակցի հաղորդումն է՝ իր լիազորությունների շրջանակում հայտնաբերված ենթադրյալ հանցանքի մասին:
Այսինքն՝ եթե սկավառակը ձեռք չի բերվել ՕՀՄ-ների արդյունքում, քրեական վարույթի նախաձեռնումը չի բխում ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքի 173 և 178 հոդվածներից և քրեական հետապնդումը ենթակա է անհապաղ դադարեցման համաձայն ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքի 12 հոդվածի 1-ին մասի 8-րդ կետի, քանի որ վարույթը նախաձեռնվել է սույն օրենսգրքով չնախատեսված աղբյուրից ստացված տեղեկության հիման վրա:
Կրկին նշեմ՝ եթե լազերային սկավառակը ձեռք է բերվել օպերատիվ-հետախուզական միջոցառման արդյունքում, ոստիկանը գործել է ՙՕպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին՚ ՀՀ օրենքով նախատեսված լիազորությունների շրջանակում, ապա լազերային սկավառակի ձեռքբերումը կատարվել է նշված օրենքի կոպտագույն խախտումներևով, մասնավորապես քրեական գործի նյութերում առկա չեն ՕՀՄ անցկացնելու մասին օպերատիվ-հետախուզական մարմնի ղեկավարի որոշումը և այն անցկացնելու մասին համապատասխան աշխատակցի կողմից կազմված արձանագրությունը, որի պայմաններում բոլոր վերը նշված ապացույցները անթույլատրելի են, քանի որ հիմնված են ապօրինաբար ձեռքբերված ապացույցի վրա կամ էլ այդ լազերային սկավառակը ձեռք է բերվել այլ եղանակով՝ անհայտ աղբյուրից, որի պայմաններում քրեական վարույթի նախաձեռնումը կրում է ակնհայտ ապօրինի բնույթ և քրեական հետապնդումը ենթակա է անհապաղ դադարեցման, քանի որ այն նախաձեռնվել է քրեական դատավարության օրենսգրքով չնախատեսված աղբյուրից ստացված տեղեկության հիման վրա:
Երրորդ տարբերակ առկա չէ:
Վերոգրյալի հիման վրա
Միջնորդում եմ՝
Թիվ ԵԴ1/1803/01/23 քրեական գործով դատաքննության ընթացքում հետազոտված հետևյալ ապացույցները՝ լազերային սկավառակը /վ.թ. 1ա/, Հանցագործության մասին հաղորդումը /վ.թ. 7/, Ոստիկանի զեկուցագիրը /վ.թ. 2-3/, Ոստիկանի ամփոփագիրը /վ.թ. 8/, Լազերային սկավառակը զննելու մասին արձանագրությունները /վ.թ. 36-38, 126-127/, Հանցագործության մասին հաղորդումը, ոստիկանի զեկուցագիրը և ոստիկանի ամփոփագիրը զննելու մասին արձանագրությունը /վ.թ. 173-174/, Դատահոգեբանական և դատալեզվաբանական լրացուցիչ համալիր փորձաքննության թիվ 37792323 եզրակացությունը /վ.թ. 182-193/, փորձագետներ Ա.Վարդանյանի և Հ.Ղուկասյանի ցուցմունքները /դատական նիստի արձանագրություն/ և Դատահոգեբանական և դատալեզվաբանական համալիր փորձաքննության թիվ ՀՄ 23-2217 եզրակացությունը /վ.թ. 138-146/ ճանաչել անթույլատրելի:
Պաշտպաններ՝
Տիգրան Աթանեսյան
Ռուբեն Մելիքյան»։
Հարակից հրապարակումներ`
- Փաստաբան. Նարեկ Մալյանի նկատմամբ քրեական հետապնդումը ենթակա է անհապաղ դադարեցման
- Մալյան. Իմ լայվի դիսկը ֆեյքերի պոակից իմպերատիվ կերպով ուղարկել են իրավապահ մարմիններին
Լրահոս
Տեսանյութեր
Կառավարության համար ՀՀ ո՞ր քաղաքացիներն են համարվելու իրական Հայաստանի քաղաքացիներ. Ռուստամյան