Անահիտ Թարխանյան. «Զվարթնոցի» հին շենքի երեսպատումը բարբարոսաբար քանդվել է, բայց շենքը սեյսմակայուն է
«Զվարթնոց» օդանավակայանի հին (կլոր) շենքի վերաբերյալ այսօր հերթական քննարկումն էր Հանրային խորհրդում, այս անգամ հարցը Մշակույթի ենթահանձնաժողովի նիստի օրակարգում էր:
Շինության համահեղինակ Արթուր Թարխանյանի դուստրը՝ Անահիտ Թարխանյանը, քննարկման ժամանակ հայտնեց, որ 2003 թ-ին ևս այս հարցը բարձրացվել է, սակայն համահեղինակները դատական ատյաններում հասել են այն բանին, որ ընկերությունը իրավունք չունի քանդելու կամ որևէ փոփոխության ենթարկելու շենքը:
«Քանի որ օերերս ընկերությունը հրաժարվեց իր պարտավորություններից, անհրաժեշտություն եմ համարում ներկայացնել կոնցեսիոների և ՀՀ կառավարության միջև 2001-ին կնքված պայմանագիրը, որով տարածքը 30 տարով վարձակալել են` պարտավորվելով պատշաճ օգտագործել շենքը»,- ասաց նա:
Ըստ պայմանագրի`ընկերությունը ցանկություն ունենալու դեպքում կարող է ներդրումներ և շինարարություն իրականացնել: Այն, ինչը նոր կկառուցվի, կհանդիսանա ընկերության սեփականությունը, իսկ օդանավակայանի հին շենքը, որպես ստրատեգիկ նշանակություն ունեցող, մնում է պետությանը: «Շենքի երեսպատումը բարբարոսաբար քանդվել է, արմատուրաները երևում են, բայց դա կապ չունի սեյսմակայության հետ: Պետք է ուղղակի քերել պատերն ու սվաղել: Գոյություն ունեն լուրջ սեյսմիկ հանձնաժողովներ, նրանք էլ կարող են եզրակացություն կազմել»,- ասաց Անահիտ Թարխանյանը և հավելեց, որ շենքը հուշարձան է, ժամանակին էլ ներառված է եղել պահպանվող հուշարձանների ցանկում:
«Իրենց կողմից է քանդվել, երբ սկսեցին շահագործել այն: Վերջերս հայտարարվեց Մաքսային միությանն անդամակցելու մասին: Այն կարելի է օգտագործել որպես օդանակավակայան, որը կսպասարկի ներքին և ռեգիոնալ թռիչքները դեպի ԼՂՀ, Մոսկվա, Սանկտ-Պետերբուրգ, Ղազաղստան, Բելառուս, որոնք եկամուտ կբերեն ցանկացած կազմակերպությանը, որը կցանակա վարձակալել տարածքը»,- նշեց նա:
Անահիտ Թարխանյանը, ով նաև շենքի հեղինակային իրավունքների իրավահաջորդներից մեկն է, ընդգծեց, որ շինությունը ժամանակին կառուցվել է որպես ստրատեգիկ նշանակություն ունեցող, և այսօր էր սեյսմակայուն է:
Նա նաև առաջարկեց, որ շինության համար նոր վարձակալողներ փնտրեն. «Եթե չեն գտնվի վարձակալողներ, ես հանդես եմ գալիս հայտարարությամբ, որ ստեղծենք հասարակական-քաղաքացիական խումբ, ովքեր կցանկանան որպես վարձակալողներ վերցնել շենքը: Ես վստահ եմ, որ մոտ տասը հոգի բարերարներ գտնվեն, որ կկարողանան վարձակյալել այն: Մենք կվերադարձնենք այն գումարները, որ կկորցնի այսօրվա վարձակալողը և կվերականգենք շենքը: Ես համոզված եմ, որ օդանավակայանը նման մեծ օգուտներ կարող է տալ: Բայց, իհարկե շինությունը մեզ պետք է հանձնեն այն պայմաններով, որով որ տվել են կոնցեսիոներին, այսինքն` առանց պայմանների ու պարտավորությունների: Եթե ներդրողներ չլինեն, քաղաքացիական նախաձեռնողներն, արդեն պատրաստ են»,- եզրափակեց նա:
Հիշեցնենք, որ Հայաստանի քաղավիացիայի գլխավոր վարչությունը վերջերս դիմել էր Հանրային խորհուրդ` տեղեկացնելով, որ ՀՀ կառավարությունն ու «Զվարթնոց» օդանավակայանի կառավարիչ «Արմենիա միջազգային օդանավակայաններ» ՓԲԸ-ն քննարկում են օդանավակայանի առաջիկա 5 տարիների զարգացման խնդիրները, որի շրջանակներում անհրաժեշտություն է առաջացել վերջնական գնահատական տալու հին ուղևորային համալիրի հետագա պահպանման կամ քանդման խնդրին:
Քաղավիացիայի վարչության կողմից Հանրային խորհրդին առաջարկվել էր համատեղ քննարկել հարցը, որպեսզի մինչև վերջնական որոշում կայացնելը հասկանալի լինեն այն գնահատականներն ու մոտեցումները, որոնք առկա են համալիրի նկատմամբ հանրության և ոլորտի մասնագետների կողմից:
Հանրային Խորհրդի ֆինանսաբյուջետային և տնտեսական հարցերով հանձնաժողովի ավիացիոն հարցերով ենթահանձնաժողովը խիստ բացասական որոշում է կայացրել «Զվարթնոց» օդանավակայանի թիվ 1 շենքի քանդման առաջարկության վերաբերյալ:
Շինությունը քանդելուն դեմ է նաև Երևանի քաղաքապետարանին կից քաղաքաշինական խորհուրդը, իսկ Հանրային Խորհրդում օրերս տեղի ունեցած քննարկման ժամանակ էլ ճարտարապետները միաձայն կարծիք հայտնեցին, որ շենքը հայ և համաշխարհային ճարտարապետության մեջ մեծ արժեք ունի և չի կարելի քանդել:
Երևանի «Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանը հիմնադրվել է 1961թ., նոր շենքը (կլոր) նախագծվել է 1974թ., շահագործման է հանձնվել 1982 թվականին, ճարտարապետներն են` Ա. Թարխանյանը, Ս. Խաչիկյանը, Ժ. Շեխլյանը, Լ. Չերքեզյանը: Օդանավակայանի նոր մասնաշենքը շահագործման է հանձնվել 2011-ի աշնանը:
Նախորդիվ`
Պետք է լուծումներ գտնել, որ «Զվարթնոցի» հին շենքը իր երկրորդ կյանքն ապրի. Մկրտիչ Մինասյան
«Կոլիզեյը կրկնակի կռիսանոց է, բայց պահում են». Քննարկում՝ «Զվարթնոցի» հին շենքի հարցի շուրջ