Երիտասարդ քանդակագործ. Նորարարությունը դեպի անկում է տանում համաշխարհային արվեստը
Երիտասարդ քանդակագործ Արգիշտի Հարությունյանը, հետևելով իր վարպետներին, ավանդական, ազգային մշակույթի կրողն է: Հենց ազգային մշակույթի պահպանումն է համարում բարոյական անկման դեմ պայքարի ամենակարևոր միջոցը, իսկ նորարարությունը համարում է համաշխարհային արվեստի անկման պատճառներից: Արվեստի վերաբերյալ իր պատկերացումները, ազգային արվեստը պահպանելու իր մոտեցումները Արգիշտի Հարությունյանը ներկայացրել է Panorama.am-ին:
-Ինչպիսի՞ն է Հայաստանում ստեղծագործական դաշտը երիտասարդ ստեղծագործողների համար:
-Մեզ մոտ ստեղծագործելու համար առկա պայմաններն այնքան տրամադրող չեն, ինչքան խոչընդոտող: Ստեղծագործելու ամենաառաջին նպաստող պայմանը՝ մեր էությունը մեր բնության մեջ, այսինքն ծնվել ենք այստեղ, այստեղից ենք սնվում, մեր արևը, միջավայրը, մշակույթը: Խոչընդոտում է ոչ թե մեր երկիրը, ժողովուրդը, այլ խոչընդոտում է համաշխարհային թոհուբոհը: Այն վատ է անդրադառնում մեր վրա: Մենք կարիք ունենք լուրջ մարդկանց, ովքեր տեր կկանգնեն, կղեկավարեն մեր մշակույթը: Չպետք է լինի պատահականության սկզբունք, որ մի քանի ճգնավորներ պադվալներում ինչ որ բաներ անեն, իսկ մի քանի մեծ հնարավորությունների տեր մարդիկ շահագործեն:
-Արգիշտի, Ձեր ասածից կարելի է ենթադրել, որ Դուք այնքան էլ չենք ընդունում այն մշակութային քաղաքականությունը, որ վարվում է Հայաստանում:
-Վարվող մշակութային քաղաքականությունը ոչ ճիշտ է:
-Ինչպե՞ս եք տեսնում խնդիրների լուծումը:
-Այս վիճակից դուրս գալու համար պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ պարտադիր չէ, որ արվեստը լինի անպայման եկամտաբեր բիզնես, որպեսզի նրան նշանակություն տան: Պետք է հասկանալ, որ ցանկացած բիզնես մշակույթից ծնունդ առնող մի արժեք է, որը բարիք կուտակելու, բարիք հավաքելու նպատակ է հետապնդում: Երբ դաշտում կոնկրետ եսակենտրոնության տեսակներն են աշխատում ՝ կուտակել դեպի ինձ, դեպի ինձ, չի լինում ազգային մտածողություն, այս անհավասարությունը բերում է շնորհքով, տաղանդավոր մարդկանց երկրից հեռանալուն, մարդ մնում է մենակ, անօգնական, անպաշտպան:
-Շփվելով արտասահմանցի արվեստագետների հետ՝ ի՞նչ եզրակացություններ եք անում Ձեզ համար, ինչպիսի՞ն է այնտեղ դաշտը երիտասարդ ստեղծագործողների համար:
-Քիչ առիթներ եմ ունեցել շփումների համար: Բայց կարող եմ ասել, որ ամբողջ աշխարհում ընդհանուր բարոյականության մեծ անկում կա: Բարոյականությունը պահպանելու պայքարի մեջ ամենակարևորն ազգային մշակույթը պահպանելն է, ազգային մշակույթին տեր կանգնելն է: Համաշխարհային մշակույթը հասել է այն կետին, որ ընտանիք է քանդում, բարոյական չափանիշներն են փոխվել: Շատ իսկական արվեստագետներ համաձայն չեն այսօրվա աշխարհաքաղաքական խառնաշփոթին: Ինձ հանդիպած ցանկացած արվեստագետ ցավով է խոսում այս ամենի մասին:
-Արվեստի ո՞ր ուղղությունն է Ձեզ հոգեհարազատ:
-Լայն շրջադարձային բաներ չեմ սիրում: Նախընտրում եմ ավանդական արվեստը: Դա գալիս է նաև մեր վարպետներից: Նրանք արվեստագետի պահպանող տեսակն են, ոչ թե քանդող, հրաժարվող, անընդհատ նորարարություններին ձգտող: Նորարարությունն իր մեջ դրական փոքրիկ մասնիկ է կրում, մեծ առումով քանդում է կայացած ու բարոյական լուրջ արժեքներ: Նորարարությունը համաշխարհային արվեստն անկում է տանում:
-Արգիշտի, ի՞նչ կասեք արվեստի քննադատության մասին:
-Սա մեր իրականության ամենավատ կողմն է: Չկա քննադատություն, իսկ եթե կա, ընդամենը հետսովետական գրականության տերմիններով ճառեր: Վարպետներս (քանդակագործներ Գետիկ Բաղդասարյան, Գարեգին Դավթյան) լավ են ասում՝ եթե փոխենք արվեստագետներին, ճառերի բովանդակությունը չի փոխվի: Մեզ մոտ չկա ճիշտ, ուսումնասիրված քննադատություն: Կա որոշված ֆորմատ, որով ներկայացվում է արվեստը, տվյալ հեղինակը: Իրավիճակի նկատմամբ չկա լրջություն: Այս ամենը, միանշանակ, վատ հետևանքներ է ունենում. լավն ու վատը չեն հասկանում, չեն կարողանում տարբերակել, քանի որ երկուսն էլ նույն ռամկայով են ներկայացվում:
-Ցանկություն ունե՞ք կրթությունը շարունակել դրսում:
-Շատ բան չեմ սովորի: Դրսի տաք ձայները, ճոխություններն այլ, ուրիշ աշխարհ են ինձ համար: Ես սիրում եմ Հայաստանը:
«ՄԱՐԴԸ ԱՐՎԵՍՏԻՑ ՆԵՐՍ ՈՒ ԴՈՒՐՍ» շարքի նախորդ հրապարակումները`
Լիլիթ Պիպոյանը քննադատների լռությունը վախկոտություն է համարում
«Մեր մշակույթն ընկել է կապիկությունների հետևից». ռեժիսոր Վահան Խաչատրյան
Լալա Մնացականյանը՝ հակամշակութային քաղաքականության ու բլոճային մտածողության մասին
Սոնա Ազարյան. Հայկական բեմում ես ավելի եմ հուզվում
Գ. Գինոսյան. Ազգային մշակույթը մարդկանց չի հետաքրքրում, քանի որ չի հետաքրքրում պետական կառույցներին
Արա Գևորգյան. Փորձում են ամեն կերպ կործանել մեր մշակույթը, ուզում են կործանել մեր երկիրը առանց պատերազմի
ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ Արամ Իսաբեկյան. Մեր տաղանդը, շնորհքը, գիտելիքները քիչ չեն, ոչ մեկը թող չկասկածի...բայց
Դավիթ Մուրադյան. Այսօրվա ժամանակը մինչև վերջ իր կերպարը չի գտել
ՀՀ ժողովրդական արտիստ Ռուդոլֆ Խառատյան. Մեր երկիրը շատ ափսոս է
Արսեն Գրիգորյան (Մրրո). Հոգու տկարություն... Ուղղակի մի քանի հազար դոլարի համար մարդ իրեն ծախում է
ՀՀ վաստակավոր արտիստ Նորայր Դավթյան. … ես երևի այդպես էլ զարմացած հրաժեշտ կտամ այս աշխարհին
Ժամանակակից արվեստի «չհասկացվածությունը». Բացահայտում է գրականագետ Հասմիկ Խեչիկյանը
Դերասան Միքայել Պողոսյան. Քննադատելու շատ բան կա, բայց դա էլ բանաձև, ապրելաձև չէ
Արվեստաբան Արաքսյա Սարյան. Գավառական մտածողություն ու միջին շնորհալի «տաղանդներ»
Երիտասարդ ռեժիսոր Շուշանիկ Գևորգյանը մտահոգ է… «Այսօր թատրոնը պարտվում է սերիալներին»
Դերասան Տիգրան Ներսիսյան. Բառեր կան, որոնք մեր իրականությունից դուրս են եկել… պարկեշտ… ծիծաղեցիք չէ՞
Արվեստագետ Ռուբեն Բաբայան. Մարդը գնալով դառնում է ավելի միայնակ