Մեր հասարակությունում կա մի տեսակ, որ ամաչում է իր ազգային արվեստից. «Ակունք» ազգագրական համույթի խմբավարը մտահոգված է
Բանասիրական գիտությունների թեկնածու, ազգագրագետ, բանահավաք Մարո Մուրադյանի (ժողովրդական երգիչ Հայրիկ Մուրադյանի դուստերը) կողմից ստեղծված «Ակունք» ազգագրական համույթը 1976 թ. նոյեմբերի 10-ին առաջին անգամ ելույթ է ունեցել հանդիսատեսի առջև:
Այդ օրը հենց Մարո Մուրադյանի ծննդայն օրն էր:
Մի քանի օրից կլրանա Մարո Մուրադյանի 80-ամյակը: Համույթի անդամներն, ի հիշատակ իրենց հիմնադրի, նոյեմբերի 17-ին Կամերային երաժշտության տանը ազգային երգ ու պարի երեկո են կազմակերպելու:
Panorama.am-ը զրուցել է «Ակունք» ազգագրական համույթի խմբավար Արեգ Միքայելյանի հետ:
-Տիկին Արեգ, Ձեր տպավորությամբ մեր մշակութային քաղաքականության մեջ ազգային և ազգագրական երգ-երաժշտության տարածման, քարոզման հստակ ուղենիշ ունե՞նք:
-Ժամանակին ազգային մշակույթը բավականին վերելք ապրեց: Բայց, ցավոք սրտի, վերջին 20-25 տարիների ընթացքում մեծ անջրպետ առաջացավ, ազգագրական մշակույթի համար թելը կտրվեց: Եղան խմբեր, անհատներ, ովքեր կարողացան մաքառելով շարունակել գործունեությունը, ինչ-որ ձևով գոյատևել՝ չնայելով ոչ ֆինանսական խնդիրներին, ոչ ցրտին, ոչ սովին: Նրանք կարողացան պահել իրենց ունեցածը՝ փոխանցելով սերունդներին:
Հիմա որոշակի առաջխաղացում կա, բայց չկա պետական մոտեցում: Դա մեզ ամենաշատն է խանգարում: Օտարամոլությունը սարսափելի լցվել է մեր երկիր, մենք էլ դրա հակումը ունենք: Չգիտես ինչու, նույնիսկ կա մի տեսակ, որ ամաչում է իր ազգային արվեստից: Դա սխալ ուղի է: Մի քանի անհատներ, խմբեր չեն կարող փոխել այդ սխալ ուղին: Նրանք ինչքան կարողանում, անում են, բայց միաժամանակ պետական մոտեցում է պետք, լուրջ ֆինանսավորում ու ամենակարևորը` քարոզ: Մինչդեռ մեր հեռուստատեսությունը, առհասարակ ամբողջ Հայաստանը լցված է օտարամոլությամբ` մի կողմից ամերիկյան, մյուս կողմից թուրքական ու արաբական երաժշտություն, որը հիպնոսի նման լցվում է մեր ազգի գլխին: Անհրաժեշտ է մշակել ազգային քաղաքականություն: Այստեղ կա նաև անվտանգության խնդիր. մենք, որպես գենոֆոնդ, կորցնում ենք մեր ինքնությունը: Այսօրվա սերունդը պետք է նախ և առաջ մաքրվի, շատ լսի Կոմիտաս, ազգային երաժշտություն: Ա~խր այնքան չքնաղ երգեր ունենք:
-Ազգային արվեստը սնուցող աղբյուրը ժողովուրդն է, այսինքն` ժողովրդական երգ-երաժշտությունը, պարը: Զբաղվո՞ւմ եք բանահավաքությամբ:
-Մեր երգացանկում կա հինգ հարյուր երգ, պար` հավաքված Արևմտյան ու Արևելյան Հայաստանից: Մարոյի հետ ընկանք գյուղեգյուղ, հավաքեցինք: Մարոն մանրակրկիտ, վարպետորեն մաքրեց դրանք ու կարողացանք ներկայացնել և փոխանցել սերունդներին: Մեր երգացանկում ունենք Մարոյի հավաքած բացառիկ նմուշներ: Նա մեծ ժառանգություն է թողնել մեզ: Ցավոք, նրա կյանքը շուտ ընդհատվեց, այլապես մեր ազգային երգարվեստն այսօր ավելի հարուստ կլիներ:
Հիմա էլ մեր երգացանկը թարմացնում ենք, բայց ոչ այն չափով, ինչքան մեր գործունեության սկզբնական շրջանում: Դա կախված է որոշակի ֆինանսական խնդիրների հետ: Բացի այդ, մեզ երգերը հիմնականում փոխանցում էին 1915 թվականի Հայոց ցեղասպանությունից հետո գաղթածները: Ցավոք, այսօր նրանցից քչերն են կենդանի: Հիմա իրենց հաջորդ սերունդներից ենք վերցնում: Բայց դժվար է գնալ հեռավոր գյուղեր, չնայած հնարավորության դեպքում անպայման գնում ենք, կամ նմանատիպ երգեր ունեցողներն են գալիս, մեզ գտնում ու փոխանցում:
-Այնքան էլ հաճախակի մենահամերգներով հանդես չեք գալիս: Ի՞նչ է պատճառը:
-Հազիվ ենք կարողանում տարին մեկ անգամ համերգ կազմակերպել: Պաշտոնական տարբեր միջոցառումների մասնակցում ենք, բայց մենահամերգ, որ միայն «Ակունքը» հանդես գա, այո, հաճախակի չենք կազմակերպում` կապված տարբեր խնդիրների հետ: Հավատացնում եմ, մեր հանդիսատեսի շրջանում շատ են երիտասարդները: Ազգագրական երգը, պարը պահանջված է: Մեր ազգը կարոտ է ճիշտ ազգային երգին, պարին: Սակայն լինում են դեպքեր, երբ մեր պաշտոնյաները չեն էլ ուզում լսել մեզ: Միայն տեսնեք, թե արտերկրում ինչպես են ընդունում մեզ, մեր ներկայացրած արվեստը, կզարմանաք:
-Տիկին Արեգ, արդյո՞ք «Ակունք» ազգագրական համույթը սերնդափոխության խնդիր չունի:
-Մենք ունեինք մեր ստուդիան, երբ դեռ փոքր հասակից ընդունում էինք երեխաներին: Վերջին մի քանի տարի է փակել ենք: Հիմա հիմնել ենք «Ակունք» հասարակական կազմակերպություն, հույս ունենք էլի կսկսենք հավաքագրել երեխաների: Մեր խմբում ամենատարեցը 75-ամյա Սարգիս Բաղդասարյանն է, իսկ ամենաերիտասարդները 17-18 տարեկան են:
Պետք է վաղ հասակից կրթենք, ազգային մտածողությունն ամրապնդենք: Ազգային գենը հետաքրքիր բան է. գալիս են ընդհանրապես ոչ մի շարժում չիմանալով, 1-2 փորձից հետո գենը սկսում է գլուխ բարձրացնել: Ուղղակի պետք է դրդել այդ գենը:
-Որքանո՞վ է կարևոր Ձեզ համար ժամանակակից տեղեկատվական գործիքների կիրառումը: Ունե՞ք Youtube-ում Ձեր ալիքը, ֆեյսբուքյան էջը:
-Ունենք մեր կայքը` akunqfolk.am, ֆեյսբուքյան էջը: Ուղղակի «Ակունքում» ավելի շատ կատարողներ են, այսինքն ավելի շատ արվեստի մարդիկ են: Այդ էջերը վարելու, պատրաստելու համար պրոֆեսիոնալներ են պետք:
-Ի՞նչ եք մտածում ազգագրական երգերը մոդայիկ գործիքներով գործիքավորելու մասին:
-Եթե նման փորձ արվի, պետք է շատ զգուշությամբ մոտենալ, սահմանափակ գործիքների կիրառմամբ: Ազգային գործը պետք է ազգային ձևով մատուցել: Հավատացեք, այդպես լսողներն էլ շատ են:
-Ինչո՞ւ եք խորհուրդ տալիս երիտասարդներին լսել, երգել ազգային երգ-երաժշտություն, պարել ազգային պարեր: Ի՞նչ կտա երիտասարդներին:
-Ամեն ինչ, ամբողջ մտածելակերպը կփոխվի: Ամեն մարդ պետք է իր ազգային տեսակի մեջ, բնական վիճակով մեծանա: Եթե դու այդ ոգով, հոգով ես մեծանում, բացարձակապես ուրիշ մարդ ես լինում` հայրենասեր, լավ մարդ, քո ազգին, հայրենիքին պիտու: Մեզ պետք է, որ մեր սերունդները մեծանան հայեցի, ազգային, ազգասեր, ոգով ու հոգով միշտ ամուր, կառչած արմատներին ու ազգային ավանդույթներին:
«ՄԱՐԴԸ ԱՐՎԵՍՏԻՑ ՆԵՐՍ ՈՒ ԴՈՒՐՍ» շարքի նախորդ հրապարակումները`
Լալա Մնացականյանը՝ հակամշակութային քաղաքականության ու բլոճային մտածողության մասին
Սոնա Ազարյան. Հայկական բեմում ես ավելի եմ հուզվում
Գ. Գինոսյան. Ազգային մշակույթը մարդկանց չի հետաքրքրում, քանի որ չի հետաքրքրում պետական կառույցներին
Արա Գևորգյան. Փորձում են ամեն կերպ կործանել մեր մշակույթը, ուզում են կործանել մեր երկիրը առանց պատերազմի
ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ Արամ Իսաբեկյան. Մեր տաղանդը, շնորհքը, գիտելիքները քիչ չեն, ոչ մեկը թող չկասկածի...բայց
Դավիթ Մուրադյան. Այսօրվա ժամանակը մինչև վերջ իր կերպարը չի գտել
ՀՀ ժողովրդական արտիստ Ռուդոլֆ Խառատյան. Մեր երկիրը շատ ափսոս է
Արսեն Գրիգորյան (Մրրո). Հոգու տկարություն... Ուղղակի մի քանի հազար դոլարի համար մարդ իրեն ծախում է
ՀՀ վաստակավոր արտիստ Նորայր Դավթյան. … ես երևի այդպես էլ զարմացած հրաժեշտ կտամ այս աշխարհին
Ժամանակակից արվեստի «չհասկացվածությունը». Բացահայտում է գրականագետ Հասմիկ Խեչիկյանը
Դերասան Միքայել Պողոսյան. Քննադատելու շատ բան կա, բայց դա էլ բանաձև, ապրելաձև չէ
Արվեստաբան Արաքսյա Սարյան. Գավառական մտածողություն ու միջին շնորհալի «տաղանդներ»
Երիտասարդ ռեժիսոր Շուշանիկ Գևորգյանը մտահոգ է… «Այսօր թատրոնը պարտվում է սերիալներին»
Դերասան Տիգրան Ներսիսյան. Բառեր կան, որոնք մեր իրականությունից դուրս են եկել… պարկեշտ… ծիծաղեցիք չէ՞
Արվեստագետ Ռուբեն Բաբայան. Մարդը գնալով դառնում է ավելի միայնակ