Լիլիթ Պիպոյանը քննադատների լռությունը վախկոտություն է համարում
Երգահան, երգչուհի Լիլիթ Պիպոյանի ստեղծագործությունները հիմնված են հայ պոեզիայի և ժողովրդական բանահյուսության վրա: Սիրում է միջնադարյան աշխարհիկ երգեր, որոնց հիման վրա ստեղծել է ժամանակակից նոր մեղեդիներ: Նա իր վերջին մի քանի մենահամերգներն անցկացրել է ակումբներում, քանի որ նախ` «սիրտ ու հավես չունի», նաև բարդ է մեծ սրահներում համերգներ կազմակերպելը: Լիլիթ Պիպոյանի առաջիկա համերգը փետրվարի 4-ին է «Մելոման» ակումբում: «Ջազ հայերեն» խորագիրը կրող համերգում նա ելույթ է ունենալու իր ընկերների` Նառա Առաքելյանի (ստեղնաշարային), Երվանդ Մարգարյանի (շեփոր), Պերճ Նահապետյանի (հարվածային), Արմեն Հովակիմյանի (կոնտրաբաս) հետ:
Panorama.am-ը զրուցել է Լիլիթ Պիպոյանի հետ առաջիկա համերգի, ակումբային ձևաչափի ընտրության, առհասարակ` Հայաստանի մշակութային ու քաղաքական կյանքի մասին:
-Փետրվարի 4-ի համերգում հանդես եմ գալու միայն որպես երգչուհի, ոչ որպես գործիքավորող: Վաղուց էի նման համերգի, նման կազմով ելույթ ունենալու մասին երազում: Երկու մասից բաղկացած համերգային ծրագրի ընթացքում հնչելու է ամերիկյան ջազ: Ստեղծագործությունների մեծ մասը ես թարգմանել եմ հայերեն: Երկրորդ մասում լինելու են հայկական ջազային մշակումներ:
-Տիկին Պիպոյան, ինչո՞ւ եք նախընտրում ելույթ ունենալ ակումբներում, այլ ոչ թե մեծ համերգասրահներում:
-Համերգասրահներում համերգ կազմակերպելը բարդ է, դժվար, հավես չունեմ: Հիմա արդեն գոնե ինձ համար մեկ ուրիշը պետք է այդ կազմակերպչական գործերն աներ: Ակումբներում լավ է, ինձ դուր է գալիս:
-Միգուցե մտավախությո՞ւն կա, որ այսօրվա երիտասարդությանն այնքան էլ չի հետաքրքրի Ձեր երաժշտությունը, քանի որ, ինչպես պնդում են շատերը, նրանց ավելի շատ հարսանիքային, քեֆային երգ ու երաժշտություն է հետաքրքրում:
-Եթե լինի պրոդյուսեր, կազմակերպվի նորմալ համերգ, դրա հետ մեկտեղ լինի նաև գովազդ, կլինի նաև հանդիսատես: Մեծ համերգներ կազմակերպելը որոշակի տեխնոլոգիա է պահանջում:
-Ո՞վ է ձեր հանդիսատեսը:
-Վերջին երեք համերգներս արել եմ ակումբում: Քանի որ ակումբային են համերգները, հիմնականում երիտասարդներ են գալիս: Իմ ընկերները, իմ սերնդակիցները գալիս են, բայց փոքրամասնություն են կազմում:
-Տիկին Պիպոյան, Ձեզ բավարարո՞ւմ է այսօր Հայաստանում վարվող մշակութային քաղաքականությունը:
-Մշակույթի նախարարությունը մի փոքր բան փորձում է անել, բայց ուժը չի պատում: Ամեն ինչ դեմ է առնում ֆինանսական խնդրի: Ինչ վերաբերում է մաս-մեդիային, դա էլ արդեն հին պատմություն է: Երկու կարծիք կա այստեղ` կամ իսկապես, իրենք չեն ստում, որ ասում են` կատարում են պահանջարկ, կամ էլ ստում են և իրական պատճառը ինչ-որ գաղտնի, անհասկանալի պատվեր է, որ անպայման պետք է ժողովրդին բթացնել:
-Մեզ մոտ կա՞ արվեստի քննադատություն:
-Չկա արվեստի քննադատություն, չկա վերլուծություն, չկան մասնագիտական քննարկումները: Քննադատներն էլ վախից լռում են, չգիտեմ` ինչու: Բացարձակապես քննադատություն չկա, ոչ մի ոլորտում:
-Արդյո՞ք քննադատության բացակայությունն ազդում է որակի վրա:
-Այո: Իսկ չկա քննադատություն, քանի որ մշակութային դաշտը նոսրացել է ու աղքատացել: Եթե դաշտը գործող ու կենդանի լինի, լինեն քննադատներ, տարբեր տեսակի ու շատ ստեղծագործողներ, ովքեր միմյանց շատ լավ հասկանում են, ճանաչում, իրար շտկելով առաջ են գնում: Եթե նոսր է, հատուկենտ, ցաքուցրիվ, լճացում է տեղի ունենում:
-Հետևո՞ւմ եք քաղաքականությանը:
-Իհարկե, հետևում եմ միջազգային անցուդարձին, լսում քաղաքական մեկնաբաններին: Հիմա անկայուն հավասարկշություն է տիրում: Չչգիտեմ` ինչ կլինի: Ինչ վերաբերում է մեր պետությանը, կարծում եմ, որ ներքին քաղաքականության մեջ թերացումներ կան, բայց հավատում եմ, որ արտաքին քաղաքականության մեջ մեր պետական այրերը ճիշտ որոշումներ են կայացնում:
«ՄԱՐԴԸ ԱՐՎԵՍՏԻՑ ՆԵՐՍ ՈՒ ԴՈՒՐՍ» շարքի նախորդ հրապարակումները`
«Մեր մշակույթն ընկել է կապիկությունների հետևից». ռեժիսոր Վահան Խաչատրյան
Լալա Մնացականյանը՝ հակամշակութային քաղաքականության ու բլոճային մտածողության մասին
Սոնա Ազարյան. Հայկական բեմում ես ավելի եմ հուզվում
Գ. Գինոսյան. Ազգային մշակույթը մարդկանց չի հետաքրքրում, քանի որ չի հետաքրքրում պետական կառույցներին
Արա Գևորգյան. Փորձում են ամեն կերպ կործանել մեր մշակույթը, ուզում են կործանել մեր երկիրը առանց պատերազմի
ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ Արամ Իսաբեկյան. Մեր տաղանդը, շնորհքը, գիտելիքները քիչ չեն, ոչ մեկը թող չկասկածի...բայց
Դավիթ Մուրադյան. Այսօրվա ժամանակը մինչև վերջ իր կերպարը չի գտել
ՀՀ ժողովրդական արտիստ Ռուդոլֆ Խառատյան. Մեր երկիրը շատ ափսոս է
Արսեն Գրիգորյան (Մրրո). Հոգու տկարություն... Ուղղակի մի քանի հազար դոլարի համար մարդ իրեն ծախում է
ՀՀ վաստակավոր արտիստ Նորայր Դավթյան. … ես երևի այդպես էլ զարմացած հրաժեշտ կտամ այս աշխարհին
Ժամանակակից արվեստի «չհասկացվածությունը». Բացահայտում է գրականագետ Հասմիկ Խեչիկյանը
Դերասան Միքայել Պողոսյան. Քննադատելու շատ բան կա, բայց դա էլ բանաձև, ապրելաձև չէ
Արվեստաբան Արաքսյա Սարյան. Գավառական մտածողություն ու միջին շնորհալի «տաղանդներ»
Երիտասարդ ռեժիսոր Շուշանիկ Գևորգյանը մտահոգ է… «Այսօր թատրոնը պարտվում է սերիալներին»
Դերասան Տիգրան Ներսիսյան. Բառեր կան, որոնք մեր իրականությունից դուրս են եկել… պարկեշտ… ծիծաղեցիք չէ՞
Արվեստագետ Ռուբեն Բաբայան. Մարդը գնալով դառնում է ավելի միայնակ